De kracht van minimalistische beelden
Amouage vertrouwt op elegante terughoudendheid in al zijn reclamecampagnes. In tegenstelling tot andere huizen gebruikt het merk geen beroemdheden en modellen en laat het zijn hoogwaardige geurcreaties voor zichzelf spreken.
Voor de reclamefoto's van Amouage Bracken Man vertrouwde het merk op de kracht van natuuropnamen. De prachtig vormgegeven flacon staat op ronde stenen te midden van felgroene varens en grassen, omringd door het heldere water van een meer. Een libelle vliegt naar de geur toe. Het is een eenvoudig maar doeltreffend beeld. Terwijl andere geuren van Amouage, zoals Journey en Myths, spelen met de pracht van oosterse rijkdom, is Amouage Bracken Man zichtbaar terughoudend. Het doel hier is om een ander type man aan te spreken die een lichter en jeugdiger soort luxe waardeert.
Amouage huurt regelmatig de beste fotografen in hun vakgebied in voor de reclamecampagnes van de parfums. Hiertoe behoren grootheden als David Parfitt en Josh Caudwell, die al talloze andere parfums en cosmeticaproducten vakkundig in scène hebben gezet. Net als bij de foto's voor Amouage Bracken Man werden ook bij de campagnes voor andere parfums van het huis felle kleuren en natuurlijke elementen gebruikt.
De foto voor Amouage Epic uit 2009 is bijzonder legendarisch en toont de smaragdgroene flacon in een zee van diepzwarte vloeistof, die doet denken aan perfect door de natuur gepolijste stenen. Een beeldcompositie die net zo koninklijk is als Amouage zelf. Het merk uit Oman kan er zeker van zijn dat zijn grote verscheidenheid aan creaties een gevarieerde klantenkring zal aanspreken. Amouage Bracken Man zet de volgende stap.