Stille lancering van een kostbare luxegeur Amouage Love Mimosa
De campagne voor de lancering van de verfijnde geur Amouage Love Mimosa is eerder ingetogen en bescheiden. Er wordt afgezien van flitsende tv-reclames en poserende getuigenissen. Dit rustige maar stijlvolle understatement komt overeen met het zelfbeeld van het nobele merk en de exclusiviteit van zijn klantenkring, die bestaat uit sterren uit de film- en muziekwereld en vertegenwoordigers van internationale koninklijke families. De koning van Oman geeft exquise parfums van Amouage cadeau aan hoge staatsgasten. Het legendarische oosterse land is immers al sinds de oudheid beroemd om zijn exotische parfumcreaties.
Nadat deze in de loop der millennia bijna in de vergetelheid waren geraakt, gaf het koninklijk huis van Oman Sultan Sayyid Hamad bin Hamoud de opdracht om de olfactorische kunst van het land nieuw leven in te blazen. Het resultaat was het merk Amouage, een modern luxe parfumhuis met een internationale focus en traditionele oosterse wortels. De naam lijkt misschien Frans, maar het is een combinatie van het Arabische woord "amwaj", wat "golf" betekent, en "amour", het Franse woord voor liefde. Een bijzondere, verfijnde naam voor een van de meest verfijnde geurenhuizen ter wereld.
Ondanks alle luxe verliep de lancering van Amouage Love Mimosa niet geheel zonder marketing. Het ging gepaard met een printcampagne die het unieke karakter van de adembenemende geur vakkundig liet zien met eenvoudige, minimalistische middelen. De felgele flacon van Amouage Love Mimosa staat centraal in alle foto's - staand of liggend. Het wordt omlijst door sierlijke mimosabloesems en hun fascinerende tere groene takken. Een eenvoudige witte achtergrond laat het landschap eruit zien als een betoverende oase. Er is geen tekst nodig om het speciale karakter van de Amouage Love Mimosa geur op indrukwekkende wijze over te brengen op de kijker.