Bentley For Men Azure - de geur en het internationaal succesvolle lifestylemerk
Bentley For Men Azure wordt op de markt gebracht door Art & Fragrance S.A./Lalique Group. Het in Zürich gevestigde bedrijf heeft 550 mensen in dienst en is verantwoordelijk voor een jaaromzet van 110 miljoen euro. De Managing Director, Roger von der Weid, beheert de verschillende lifestyle merken met een succesvol concept in de verschillende markten. Zo laat hij het levenswerk van glaskunstenaar René Lalique met veel zorg interpreteren en voortzetten door hedendaagse kunstenaars. Namen als Zaha Hadid en Damian Hirst ondersteunen de voortdurende groei van het bedrijf met hun stijlvolle objecten.Art & Fragrance S.A., opgericht in 2000, nam in 2008 het merk Lalique over. Sindsdien is de eerbiedwaardige naam verantwoordelijk voor tweederde van de omzet. Daarom werd het bedrijf in 2016 omgedoopt tot de Lalique Group.
Roger von der Weid beschrijft de hedendaagse online aanwezigheid van het bedrijf als "nogal atypisch". Hoewel het bedrijf zijn eigen ontwerpers heeft voor deze aanwezigheid, heeft hij een duidelijk marketingconcept in "tastbare realiteit": de artefacten en geuren zijn sensueel. Je moet ze aanraken en ervaren. Om dit te bereiken vertrouwt hij op eersteklas advies ter plaatse. Bentley For Men Azure is in lijn met de merken Jaguar, Grés en Samouraï - de laatste is gevestigd in Japan.
De Managing Director schrijft de succesvolle groei ook toe aan co-branding met andere luxemerken. Samen met Steinway & Sons creëerde het bedrijf bijvoorbeeld een vleugelpiano met Lalique-elementen. De geschiedenis en legitimatie van het merk zijn belangrijk voor een succesvolle lancering in de geest van Lalique," zegt Roger von der Weid.
Ondanks het grote succes houdt de drukbezette zakenman altijd de uitdagingen in gedachten: "De parfumsector is een zeer concurrerende markt." Mensen die van schoonheid houden, een bepaald welvaartsniveau hebben bereikt en zich graag omringen met stijlvolle objecten" - zo omschrijft Roger von der Weid de klantenkring van het bedrijf. Tot nu toe is hij zeer succesvol geweest in het aanbieden van de juiste artikelen voor hun smaak.