Meer dan 30 jaar ervaring in de schoonheidsmarkt
De By Terry Hyaluronic Hydra-Powder is een bestseller van het Franse luxe cosmeticamerk van de legendarische Terry de Gunzburg. Maar voordat ze haar eigen cosmeticabedrijf oprichtte, werkte ze meer dan 15 jaar als internationaal make-upontwerpster bij YSL Beauté, de cosmeticadivisie van de beroemde ontwerper Yves Saint Laurent. Ze heeft nu meer dan 30 jaar ervaring in de schoonheidsmarkt en heeft bijgedragen aan de revolutie ervan met haar creaties en ideeën. Al met al kan worden gezegd dat ze het schoonheidsgezicht op zijn kop heeft gezet en heeft veranderd.
Geboren in een familie van wetenschappers, begon ze medicijnen te studeren om in de voetsporen van haar familieleden te treden. Ze realiseerde zich echter al snel dat ze meer geïnteresseerd was in creatief werk en dus ruilde ze haar studie geneeskunde in voor een opleiding aan de Carita cosmeticaschool in Parijs. Al na korte tijd werd ze een veelgevraagd visagiste die hielp de looks van modellen te bepalen op de Parijse catwalks en in de editorials van grote glossy magazines. Ze werkte al vroeg samen met de grote namen uit de Parijse modewereld. Haar looks hadden allemaal één ding gemeen: ze hechtte veel belang aan een vlekkeloze teint, sensuele lippen en expressieve lippen.
Tijdens haar periode bij Yves Saint Laurent was Terry de Gunzburg verantwoordelijk voor talrijke productontwikkelingen, zoals de wereldberoemde huidherstellende concealer Touché Eclat. Ze heeft haar werk altijd gericht op het ontwikkelen van een perfecte teint, die als basis dient voor de daaropvolgende look. Als de teint vlekkeloos en fris is, doet de bijbehorende positieve uitstraling meestal de rest en is veel make-up niet meer nodig.
In 1998 lanceerde ze haar eigen kleine cosmeticalijn met haar eigen merk By Terry, dat in eerste instantie was opgezet als een puur "haute couture cosmeticamerk" voor een specifieke klantenkring. De producten verkochten zo goed dat slechts een jaar later een superluxe productlijn werd gelanceerd voor de bredere markt om alle vrouwen toegang te geven tot haar cosmetica. Vandaag de dag behoort By Terry tot het luxesegment en zijn de producten legendarisch en vooral van hoge kwaliteit. Of het nu gaat om de gebruikte ingrediënten of het ontwerp van de verpakking. De doelgroep bestaat uit vrouwen van middelbare leeftijd en volwassen vrouwen die veel belang hechten aan anti-aging en hoogwaardige cosmetica en niet zonder een beetje luxe in hun badkamer willen. Het By Terry assortiment omvat een complete cosmeticalijn en verschillende huidverzorgingsproducten en parfum. Haar grote liefde voor rozen is de reden waarom veel van haar bestsellers gebaseerd zijn op rozen.
Met By Terry Hyaluronic Hydra-Powder heeft ze opnieuw een revolutie ontketend op de beautymarkt. Het vult kleine rimpels perfect op en zorgt voor een natuurlijke, perfecte make-up.