Doorschijnend, etherisch en sterk - drie flacons in scène gezet
De reclamecampagne voor Cartier Rivières de Cartier bestaat uit twee vergelijkbare foto's die alleen verschillen in de achtergrond. Op beide foto's staan de drie flessen centraal. Links vooraan valt de gele fles Allégresse op, iets verder naar achteren de groen-blauwe fles Luxuriance en rechts daarvan de rode fles Insouciance. De glazen flessen worden van achteren verlicht en werpen hun kleurrijke schaduwen in verschillende richtingen. Er is dus geen centrale lichtbron, wat de foto een glinsterend effect geeft, zoals licht dat door de bladeren van een boom valt.
De verschillen tussen de twee foto's zitten in de achtergrond. Op de ene foto zien we ringen van water die zich rond de flessen verspreiden. De kostbare geuren staan in ondiep water. Dit verwijst niet alleen naar de naam van de geurlijn, maar ook naar het vloeiende karakter van de geuren. De andere afbeelding toont de glinsterende schaduwen van planten, lange grassprieten en kleine blaadjes zijn herkenbaar. Dit roept associaties op met groen, koele schaduw op warme dagen en een frisse bries. Dit illustreert perfect het geurkarakter van de Cartier Rivières de Cartier geuren, want alle geuren worden gekenmerkt door veel groene noten en een fantastische frisheid die elke zomerdag met gemak vergezelt.
Beide reclamefoto's hebben een zeer lichte, bijna witte achtergrond, waarop de kleurrijke flacons met hun gouden doppen er zowel levendig als elegant uitzien. Ze stralen een etherische schoonheid uit die vluchtig en toch blijvend lijkt. Het lijken juwelen die uit een andere wereld lijken te komen en niet helemaal tastbaar zijn.