Een blauw geurend water voor nieuwe accenten in het leven
De reclamefilm voor Casamorati Mefisto Gentiluomo begint met de grijze letters van de naam, die langzaam blauw worden. Een jongeman in een lichtgekleurd pak wandelt van rechts het beeld in. Hij draagt lichtbruine schoenen, zijn handen zijn verborgen in zijn zakken, op zijn hoofd zit een bizarre witte pruik die zijn lengte meer dan verdubbelt. Het schrift lost op en de man loopt naar de rand van het beeld. In een reeks beelden zien we hoe de man het flesje Casamorati Mefisto Gentiluomo oppakt en onderzoekt. Het blauw van de fles lijkt op deze foto op een UFO, die in verschillende tinten wit is vormgegeven. De man lijkt te aarzelen. Moet hij de geur op het flesje spuiten? Uiteindelijk spuit de man de geur op zijn gezicht. Een blauwe wolk ontsnapt uit het flesje en raakt het voorhoofd, de ogen, neus, wangen en mond van de man. In de volgende cut zien we hoe de grijze lokken in de pruik diepblauw worden. Ook de ogen van de man veranderen van kleur. Terwijl ze eerst wat kleurloos waren, zijn ze nu omrand met blauw en groen. De man lost op, de twee gouden C's van Claudio Casamorati verstrengelen zich en verschijnen op de fles. In het uiteindelijke beeld staat de blauwe fles links. Rechts staat het opschrift "Casamorati uit 1888 / always, nouveau".
De film laat zien hoe de geur van Casamorati Mefisto Gentiluomo frisheid en kleur brengt in het leven of in de saaiheid van alledag. Tegelijkertijd verbindt hij het oude met het nieuwe. De jongeman is elegant gekleed in hedendaagse kleding, maar de pruik brengt hem terug in de tijd. Dit creëert een verbinding tussen het verleden en het heden.