Campagne voor Chanel Allure Homme Édition Blanche adverteert met tijdloze beelden
Een tijdloos gevoel voor stijl en combinaties die onverwacht zijn, maar toch met speels gemak harmonieus bij elkaar lijken te passen, dat is een handelsmerk van Chanel. Sinds de begindagen toen "de eeuwige mademoiselle" Coco Chanel de modewereld veranderde, is het modehuis Chanel trouw gebleven aan deze richtlijnen. Ook bij de ontwikkeling van haar geuren, de flacons en de bijbehorende marketingcampagnes.
Deze zijn immers het visuele handelsmerk van de geur en brengen de essentie van het parfum over in media waarin het niet voor zichzelf kan spreken. De advertentie en campagne voor Chanel Allure Homme Édition Blanche zijn in elegant zwart en wit. De combinatie die Coco Chanel zelf al als ideaal heeft gekozen. De postercampagne is even eenvoudig als gedenkwaardig. De fles staat tegen een zwarte achtergrond op een wit vel papier.
De hoek van het vel, dat zich direct onder de fles bevindt, strekt zich naar boven uit. Net zoals er een nieuwe bladzijde wordt geopend in een boek, wordt er een nieuw hoofdstuk geopend in Chanel Allure Homme Édition Blanche met de "Èdition Blanche". Opnieuw is het spel met contrasten spannend. Hoewel dit de "Edition Blanche" is, d.w.z. de "Witte Editie", is de overheersende kleur in deze campagne zwart. Opnieuw voel je de spanning tussen tegenstellingen. Hoewel de zwarte achtergrond natuurlijk de witte en bronzen fles benadrukt, domineert het de uitstraling van de advertentie.
Op een glanzende achtergrond, zoals een tijdschriftcover, wordt deze campagne voor Chanel Allure Homme Édition Blanche gekenmerkt door de zijdeachtige glans van het zwart in contrast met de matte flacon in zijn lichtbronzen tint. De serie advertenties benadrukt de elegantie en hoge kwaliteit van Chanel Allure Homme Edition Blanche door zijn klassieke esthetiek, teruggebracht tot de essentie.