Eenvoud in het licht van de waarde van de kosmos
Clean Acqua Neroli is onconventioneel. De reclamecampagne is net zo eenvoudig als het flesje zelf. Het eau de parfum werd niet aangeprezen in glossy tijdschriften of in commercials van hoog kaliber. In plaats daarvan staat de geur helemaal op zichzelf. En misschien is deze terughoudendheid wel de perfecte reclamecampagne op zich. Tot nu toe is er voor de verschillende geuren in de Reserve-lijn reclame gemaakt via sociale media en mond-tot-mondreclame. Er was een grote lancering op het QVC-verkoopkanaal. Over het algemeen is de marketing discreet geweest.
Volgens Greta Fitz, de marketingdirecteur van het label, gaat de Reserve-lijn ook over iets dat moeilijk over te brengen zou zijn met een luide of opzichtige campagne. Tenminste, ze zei op QVC met betrekking tot de Clean Rain geur dat we buigen voor de kosmos, zelfs als we genieten en de sensuele momenten van het leven vieren. Want de kosmos blijft onze reserve.
Dit verklaart ook de duurzaamheid van Clean geuren, die niet alleen dierproefvrij worden geproduceerd, maar ook met milieuvriendelijke ingrediënten. Alle geuren zijn altijd vrij geweest van parabenen, kunstmatige kleurstoffen en bleekmiddelen. Met de lancering van de Reserve Edition sloot Clean ook fair trade overeenkomsten met de leveranciers van de ingrediënten, van kleine boeren tot vrouwen in nomadenstammen. Het label steunt infrastructuur en de financiering van scholen. De productiefaciliteiten van Clean draaien op zonne-energie. De flessen en buitenverpakkingen zijn ook recyclebaar.
Het gaat dus om eenvoud met het oog op de waarde van de kosmos. Er is geen behoefte aan een groot reclameconcept dat afleidt van deze inhoud. Het parfum geeft iets en jij geeft iets terug aan de wereld als je het koopt. Dit concept spreekt voor zich en heeft geen dure advertenties nodig.