De perfecte visualisatie van een heerlijke geur
Net op tijd voor de vijftigste verjaardag van Earth Day in april 2020, lanceerde het cosmeticabedrijf Clean Beauty haar nieuwe geur, Clean Radiant Nectar. Het zoete, verleidelijke parfum doet denken aan tere bloesems en zoete nectar die over de weilanden zweeft in de warme lucht van een heerlijke zomerdag. Een sensuele, fruitig-bloemige geur die mannen en vrouwen aantrekt zoals zoete nectar bijen aantrekt.
Clean Beauty, dat naam heeft gemaakt met duurzame, wreedheidvrije, eerlijke en huidvriendelijke cosmetica, steunt met deze zoete geur het Protect Our Species project, dat zich inzet voor het behoud van bedreigde diersoorten over de hele wereld. Met het nectarachtige parfum en het bijendesign van de limited edition flacon vestigt Clean Radiant Nectar natuurlijk de aandacht op de bedreigende situatie van bijen.
Om de nieuwe geur te vieren en het Earth Day Network actief te ondersteunen, heeft Clean een printcampagne met prachtige foto's gelanceerd. De beelden laten de elegante flacon stijlvol zien en visualiseren vakkundig het geurprofiel van het unieke parfum. Omringd door zoete peren, kruidige ambrettezaadjes en delicate witte bloemen schittert de tijdloos mooie flacon met het opvallende houten deksel, terwijl andere foto's in de campagne meer gericht zijn op de bijen. Hier wordt de fles gepresenteerd tussen honingraten, knapperige peren en gouden, delicaat vloeiende honing. Enkele honingbijen zijn ook in beeld gekomen en genieten van de zoete smaken. Dit visualiseert op subtiele wijze de connectie tussen de Clean Radiant Nectar en de bescherming van bijen.
Op de kartonnen omverpakking wordt deze connectie nog veel duidelijker. Naast een betoverend getekend bloem- en bijendessin staan in grote letters de woorden "Doe mee aan onze inspanningen om de bijen te beschermen!".