De Coach Open Road: Een aromatische en frisse ode aan de vibes van vriendschap tijdens een roadtrip langs de westkust van Amerika
Wie droomt er niet van een roadtrip langs de Californische kust? Deze reis, die grenzeloze vrijheid belooft, begint met slechts één spritz van Coach Open Road. De eau de toilette uit 2022, gelanceerd door het Amerikaanse lifestyle label Coach, viert de wilde westkust van de VS met zijn grandioze kliffen en eindeloze uitgestrektheid.
Coach Open Road is ook een reis van trouwe metgezellen die samen op roadtrip gaan om hun innerlijke grenzen te doorbreken. Parfumeur Jean-Christophe Hérault wilde het nostalgische gevoel van "bromance" vastleggen dat ontstaat bij mannen die zich in deze vrije, dynamische omgeving bevinden. De parfumeur uit Grasse, bekend van zijn creaties voor Azzaro, Balenciaga en Creed, was een student van Pierre Bourdon, die hem inwijdde in de literaire esthetiek. Hij heeft een zwak voor natuurlijke geuren en aldehyden die metaalachtige facetten hebben, zoals de aarde na een zomerse regenbui.
Héraults aromatisch-frisse Coach Open Road opent met de verkwikkende noten van sprankelende Siciliaanse primofiore citroen en sappige rode appels. Een energiek snufje pittige Szechuan peper wordt gevolgd door een romantisch hart van lavendel en scharlei dat de wildernis viert, ver weg van de drukte van de stad. Een sensueel, kalmerend trio van patchoeli, zachte ceder en aromatisch zoet gras sluit zijn roadtrip-avontuur af.
Het New Yorkse luxehuis Coach presenteert zijn mannengeur in een elegante designfles in een modern flaconformaat met een zware glazen voet. Het rechtopstaande staafje steekt als een joystick uit de flacon en eindigt in een glanzende gunmetal pompverstuiver. De delicate, grijsblauwe tint van de jus doet denken aan het blauw van de horizon. Net zo prachtig als de parfumfles is het elegante, zwart-witte karton met reliëfopdruk. Beide zijn versierd met het iconische Coach paard en wagen-logo, dat doet denken aan de traditie van het New Yorkse lederwarenhuis dat in 1941 werd opgericht.
De Coach Open Road is ontworpen door niemand minder dan Fabien Baron. De internationaal bekende Franse art director ontwierp ook de reclamecampagne. Om het gevoel van kameraadschap dat de geur uitstraalt te versterken, ensceneerde Baron een nonchalante promotievideo van drie jonge mannen op een strandtrip. In een coole, zilveren Oldsmobile rijden ze naar een Californisch strand om zichzelf en hun gedeelde dynamiek tussen rotsen, strand en zee te ervaren.