Verzorgingsproducten, cosmetica en parfums uit het mooie Italië
Collistar was oorspronkelijk een apothekersmerk, maar werd in 1983 door Daniela Sacerdote uit Milaan omgevormd tot een glamoureus cosmeticamerk. Zij had de visie van een exclusief en innovatief huidverzorgingsmerk dat niet alleen goed was voor de huid, maar ook een positief effect had op de ziel.
Collistar streeft ernaar ingrediënten van de hoogste kwaliteit te gebruiken en tegelijkertijd de producten betaalbaar te houden. Daarnaast wordt gebruiksgemak gegarandeerd met behulp van de nieuwste technologieën. Met deze claims blijft Collistar trouw aan het Italiaanse motto "fare una bella figura", wat betekent "een goed figuur slaan" of "in het best mogelijke licht staan". Onder dit motto zijn geurige producten ontwikkeld die, naast eersteklas actieve ingrediënten, ook schitteren met speciale texturen en formuleringen en zorgen voor momenten van verwennerij. Deze innovatieve producten worden uitsluitend in Italië ontwikkeld en geproduceerd.
Het Italiaanse bedrijf biedt niet alleen geuren, maar bestrijkt het hele spectrum van gezichts- en lichaamsverzorgingsproducten: Cosmetica voor mannen, speciale anti-cellulitisverzorging, zonbescherming, inclusief aftersun en zelfbruiner, haarverzorging, nagelverzorging en zelfs decoratieve cosmetica. Alleen al gezichtsverzorging heeft zo'n breed spectrum dat er voor elk huidtype een verzorgingslijn op maat is: Een puur natuurlijke huidverzorgingslijn, een lijn met een detox effect en natuurlijk anti-aging en anti-rimpel huidverzorging.
Het is geen geheim meer dat koffie een verfraaier is. Daarom is Collistar een samenwerking aangegaan met het traditionele Italiaanse koffiemerk Illy op het gebied van decoratieve cosmetica: de lijn is gebaseerd op de kleuren van espresso, lungo en ristresso. De cosmeticalijn bestaat uit bronzing powders, eyeliners, wenkbrauwpotloden en nagellak in rijke kleuren.