Creed Les Royales Exclusives: Exclusieve geuren met een luxefactor
In de reclamecampagne voor de Creed Les Royales Exclusives-collectie grijpt het merk terug op zijn oorsprong als hofleverancier van de Britse kroon. De geuren worden gepresenteerd tegen een eenvoudige zwarte achtergrond, afgewisseld met pompeuze koninklijke appartementen.
Creed Les Royales Exclusives: Geuren als kunstvorm.
De reclamecampagnes verschillen per land waar Creed zijn parfums verkoopt. In Aziatische landen adverteren ze graag met traditionele Britse waarden en de pittoreske straatjes van de luxewijk Mayfair in Londen, terwijl ze zich in Europa graag presenteren als geraffineerd en vooral heel weelderig. Creed bevindt zich in het luxesegment en richt zich op mensen die op zoek zijn naar iets speciaals. Het merk staat voor de luxe en elegantie die meestal wordt geassocieerd met de aristocratie. Creed houdt echter ook van eenvoud en besteedt niet veel aandacht aan trends en modieuze innovaties. Daarom zijn veel geuren en flacons gebaseerd op traditionele ontwerpen die niets van hun schoonheid en uniciteit hebben verloren.
Het merk gebruikt geen bekende acteurs of modellen voor zijn reclamecampagnes. In plaats daarvan laat het de geuren en hun esthetische ontwerp voor zichzelf spreken. Desondanks - of misschien juist daardoor - zijn de geuren van Creed ook populair bij de sterren: tot de welgestelde klantenkring van het merk behoren Madonna, Robert Redford en Julia Roberts, maar ook Frank Sinatra, Michael Jackson en David Bowie tijdens hun leven. Door elke geur op te vatten als een op zichzelf staand kunstwerk richt Creed zich op mensen die alleen genoegen nemen met het allerbeste. Omdat de meeste geuren uniseks zijn, is de collectie ook geschikt voor koppels.