Reclame voor Donna Karan NY Be Tempted voert appel op als verboden vrucht
De reclamecampagne voor Donna Karan NY Be Tempted presenteert het eau de parfum als een verboden vrucht en stelt de verleidelijke kracht van de geur gelijk aan de zondeval van de mens. Volgens de Bijbel verleidt Eva Adam met een appel van de boom der kennis, wat resulteert in de verbanning van de mensheid uit het paradijs. In de filmversie van de commercial ligt de nadruk op de hoofdpersoon, die in de ban is van de appel.
Het geurkarakter van het parfum, dat pure vrouwelijkheid uitstraalt, fruitessences extravagant accentueert, associaties oproept met sensualiteit en de lichtgevende geuren van het Oosten vangt, wordt tot leven gebracht in magische beelden en het label Donna Karan heeft het model Abbey Lee Kershaw gekozen als het gezicht van de campagne voor Donna Karan NY Be Tempted. Haar doordringende blik en erotische, vrouwelijke charisma maken het Australische model de perfecte ambassadrice voor de gepassioneerde geur.
De advertentie opent met een close-up van de Donna Karan NY Be Tempted-flacon, die de vorm heeft van een appel. Het draait een beetje totdat de slang op het deksel verschijnt. Dit wordt gevolgd door een gedeeltelijk beeld van New York City. Abbey Lee Kerschaw ziet een sappige rode appel, grijpt ernaar en plukt hem uit de boom. Op de achtergrond is New York te zien. De val van de mens uit de Bijbel wordt zo getransporteerd naar het heden. De prachtige weelde van het paradijs blijft en vermengt zich met de moderne tijd.
Het decor verwijst naar de weelderig fruitige, bedwelmende en gedurfd geurende elementen. In de volgende scènes is de ontklede hoofdpersoon te zien die de appel in haar hand houdt, er vol lust in bijt, verleidelijke blikken naar de kijker werpt en de appel zachtjes met haar lippen streelt. Terwijl het model bezwijkt voor de verleiding en zich er volledig aan overgeeft, worden beelden van de fles van tijd tot tijd herhaaldelijk ingevoegd.
Het filmische stijlmiddel van snel wisselende scènes maakt onmiskenbaar duidelijk dat het eau de parfum symbool staat voor de verboden vrucht. In de laatste scène van de reclame overhandigt Abbey Lee Kerschaw de afgebeten appel aan een mannelijk model. De reclamecampagne visualiseert zo op artistieke wijze de fruitige, exotische geuressentie van Donna Karan NY Be Tempted en de onweerstaanbare aantrekkingskracht die de geur uitoefent op de drager.