Dsquared² Green Wood: Van mode tot Madonna tot geuren
Dsquared², wat "tot de macht van 2" betekent, vindt zijn oorsprong in de mode. Tweelingbroers Dean en Dan Caten, die echt alles samen doen, lanceerden het label in 1994 in Milaan. Dit was een groot risico voor de twee Canadezen, die in 1964 in Toronto werden geboren. Na hun studie aan de Parsons School of Design in New York wilden ze hun eigen modelijn beginnen. Lange tijd waren ze vrij onbekend, totdat ze outfits ontwierpen voor Madonna's podiumshow in 2002. Daarna volgden opdrachten van Bill Kaulitz en Britney Spears.
Aangespoord door dit succes werd de modelijn uitgebreid met geuren en accessoires. De mannengeur He Wood werd uitgebracht in 2007, gevolgd door de vrouwengeur She Wood in 2008. De parfumeur was destijds Daphné Bugey. Het is echter helaas niet bekend wie Dsquared² Green Wood of de bijpassende vrouwengeur Red Wood heeft gecreëerd.
Bij de 26 gelanceerde geuren (vanaf winter 2019/2020) zijn in totaal zeven parfumeurs en de twee parfumfabrikanten Firmenich en Givaudan betrokken. Tot de geurkunstenaars behoren Christine Nagel en Mathilde Bijaoui, maar ook Aurélien Guichard en Alberto Morillas. Deze parfumeurs zijn geen onbekenden in de wereld van geuren en kunnen zich goed inleven in de merken waarvoor ze werken. Dit is vooral belangrijk bij Dsquared².
De gebroeders Caten staan bekend om experimentele mode die de grenzen opzoekt van wat mogelijk is, maar altijd functioneel en draagbaar moet zijn. De creatieve broers stellen dezelfde eisen aan de geuren die hun naam dragen. De eau de toilette spray Dsquared² Green Wood voldoet aan deze eisen. Het is houtachtig, fris, aromatisch, op de een of andere manier anders en toch zo heerlijk draagbaar.