De campagne uit 1930 wordt gepresenteerd in een klassieke, nostalgische stijl. Een delicate pasteltekening op iets ouder uitziend papier krijgt een zachte uitstraling door de toevoeging van aquarelverf.
De afbeelding toont een zwarte, rijzige merrie met vloeiende manen, waarvan het springende veulen op de voorgrond staat. De indrukwekkende maar elegante dieren genieten van het buitenleven en de wildernis, die herinneringen oproepen aan de open velden van Elizabeth Arden 's geliefde Kentucky.
De campagne weerspiegelt ook haar gepassioneerde liefde voor paarden. Het ensemble, dat is getekend voor een schilderachtige zonsondergang, wordt omlijst door een speelse bloemenrand, die ook het einde van de foto vormt. In het onderste deel van de foto zijn de producten van het toenmalige Elizabeth Arden Blue Grass-assortiment ook afgebeeld in pastelkleuren, waaronder het flesje van het eau de parfum.
Pastelroze en turquoise kleuren overheersen hier. Daaronder staat in kleine zwarte blokletters een lijst met producten met prijzen en een verwijzing naar beschikbaarheid.
De vrouwelijke beeldcompositie wordt afgerond door de delicate handtekening van het cosmeticasymbool onderaan de afbeelding, ook in zwart. De campagne sluit zo aan bij de kleuren van de fles en de verpakking. De bloemige en frisgroene elementen van Elizabeth Arden Blue Grass en zijn vrouwelijke classicisme worden hier ook perfect gevisualiseerd.