Natuurlijke elegantie en fijne luxe voor de zintuigen
De elegante en natuurlijk mooie Annick Goutal, die niet alleen pianiste en model was maar ook heel eigenzinnig, wilde iets speciaals creëren. En daar slaagde ze in. Na een bezoek aan Grasse volgde ze, tegen alle goede raad en zonder enige vooropleiding in, een opleiding tot parfumeur bij Henri Sorsana en verkocht ze haar creaties in haar eigen kleine boetiek met steeds groeiend succes. Haar label stond en staat nog steeds voor duurzame en overwegend natuurlijke producten die geen reclame nodig hebben. Camille Goutal is net als haar moeder.
Met uitzondering van elegant geënsceneerde releases van verschillende geuren, is er geen reclame voor de parfums van het merk, zoals Goutal Ninfeo Mio Homme. Dit is vooral te wijten aan het feit dat geuren altijd iets persoonlijks zijn voor Goutal vrouwen. Ze associëren de geuren, zoals Goutal Ninfeo Mio Homme, met herinneringen aan bepaalde plaatsen, mensen of ervaringen uit hun kindertijd en leven. Bovendien hebben beiden de geuren beschreven als wegwijzers voor hun herinneringen, die soms door elkaar kunnen lopen, als in een labyrint. Hoe kun je zoiets adverteren? Camille Goutal laat het aan de vrienden van Goutal Ninfeo Mio Homme over om hun eigen herinneringen te verbinden met het eau de parfum. Wie weet vind je met deze geur je eigen nimf, die volgens de tradities van de Griekse en Romeinse mythologie in elke lente en ook in veel bomen leeft. In ieder geval staat Goutal Ninfeo Mio Homme voor een natuurlijke elegantie die gewoon altijd past bij zowel mannen als vrouwen.