Een sterrennacht
De unisex geur Goutal Nuit Étoilée verscheen als eau de toilette in 2012 en werd uitgebracht als eau de parfum in 2013. De geurnaam Nuit Étoilée betekent "sterrennacht". De inspiratie voor de geur kwam van de schilderijen "Sterrennacht" van Vincent van Gogh enerzijds en nachtelijke wandelingen door de ongerepte natuur van een bos in de zomer anderzijds, waar een verscheidenheid aan geurimpressies ontdekt kan worden onder een heldere sterrenhemel. Het parfumhuis citeert Vincent van Gogh in de geurreclame: "Ik weet niets met zekerheid, maar de aanblik van de sterren maakt dat ik wil dromen." ("Ik weet niets met zekerheid, maar de aanblik van de sterren doet me dromen.").
Het merk presenteerde de Nuit Étoilée-geurbeleving op een overeenkomstige dromerige manier in de campagne met behulp van reclamebeelden met fantasierijke associaties. Ze tonen een mythisch landschap bij een bosmeer onder een nachtblauwe hemel met een gloeiende volle maan en stralende sterren die door de bomen twinkelen. Op de oever staat een eenhoorn, een legendarisch figuur dat niet alleen het edelste van alle mythische wezens is, maar ook een symbool van goedheid.
Het Franse parfumhuis moderniseerde het merk in januari 2018 met reclamebureau BETC Design. Voorheen overwegend vrouwelijk, was het doel om het Goutal-geurenuniversum open te stellen voor mannen en het merkimago te moderniseren. Ten eerste werd de merknaam veranderd van "Annick Goutal Paris" in " Goutal Paris", inclusief het logo. Naast nieuwe ontwerpen en flacons speciaal voor vrouwen en uniseks geuren, ook voor mannen, werd ook de collectie Goutal geuren herzien. Sommige geuren zijn verwijderd of licht gewijzigd en er zijn enkele nieuwe creaties gecreëerd, zoals de kindergeur Chat Perche (2018).