Sterparfumeur Christine Nagel creëerde Hermès Eau de Rhubarbe Écarlate
De parfumeur bij Hermès Eau de Rhubarbe Écarlate, Christine Nagel, is geen onbekende in de industrie, maar is een nieuw lid van het Hermès-team. Als chemicus van opleiding had ze al meer dan 100 geuren gecreëerd voordat ze Eau de Rhubarbe écarlate voor het label ontwikkelde. Tot haar klanten behoren grote namen als Guerlain, Versace en Cardin. Azzaro, Dior en Chopard zijn nog maar een paar van haar uitgebreide klantenlijst. Mevrouw Nagel werd geboren in Genève en raakte voor het eerst betrokken bij de creatie van parfums toen ze bij de Zwitserse parfumproducent Firmenich ging werken als formuleanalist, waar voormalig meester Alberto Morillas ook zijn opleiding kreeg.
Mevrouw Nagel leerde het vak bij Michel Almairac, een andere grootheid in haar vakgebied. Van hem leerde ze onder andere de zogenaamde "korte formules". Christine Nagel paste deze methode, waarbij een klein aantal geurcomponenten wordt gecombineerd, ook toe op haar Eau de Rhubarbe écarlate. Nadat ze in 1997 bij Quest kwam, waar ze geuren creëerde voor onder andere Armani, Cartier en Lagerfeld, ontving ze in 2005 de felbegeerde Fifi Award, die sindsdien is omgedoopt tot de German Perfume Award. 2 jaar later won ze de Cosmetic Valley International Fragrance Prize in 2007. In 2013 werd ze vervolgens naar Hermès geroepen, waarmee de grootste droom van Christine Nagel in vervulling ging. Over haar werk aan Eau de Rhubarbe vertelt de parfumeur dat de "dubbele dualiteit" van rabarber, "visueel en olfactorisch", haar altijd heeft gefascineerd door deze nuchtere vrucht. De verandering in kleur van groen naar rood, de verandering in geur van "wrang en fris" naar "zacht en fluweelachtig" - Christine Nagel probeerde dit te vertalen in een verrassende geur. Ze beschrijft haar werk aan deze geur als een "experimentele oefening in stijl", omdat ze de citrusnoten, die normaal gesproken in eau de colognes te vinden zijn, volledig heeft weggelaten.