Campagne voor Hermès Voyage d'Hermès betovert met natuurfoto's
De reclamecampagne voor het uniseks parfum Hermès Voyage d'Hermès weerspiegelt de combinatie van natuur en moderniteit. Net als de verfrissend lichte geurcompositie van de eau de toilette, presenteert ook de advertentie zich in een vrij en natuurlijk beeld. De hoofdrol in de reclame wordt niet gespeeld door een bekend supermodel, maar door een pittig zwart paard en een witte duif, die te zien zijn terwijl ze door de meest uiteenlopende landschappen reizen.
De geurreis begint bij de polen, leidt naar een weelderig groen regenwoud en eindigt uiteindelijk aan de kust van een woeste, bulderende oceaan, waar de zwarte hengst en de witte duif elkaar uiteindelijk ontmoeten. Het wordt aangeprezen als een geur die zowel bij mannen als vrouwen past. Het houtachtig-kruidige aroma staat voor de mannelijke uitstraling van het parfum, de bloemig-frisse noten voor het vrouwelijke karakter.
De interessante geurmix lijkt op een explosie van smaken, waaronder amber, hout, kardemom, muskus, roos en jeneverbes. De kostbare ingrediënten zorgen voor dat beetje extra en maken de creatie van het label onmiskenbaar. Het benadrukt de facetten van de vrouwelijke persoonlijkheid op de meest voordelige manier, maar onderstreept ook perfect het mannelijke karakter.
Het label, dat zijn oorsprong vindt in de zadelmakerij, heeft zich tientallen jaren geleden met succes gevestigd in de luxesector. In de parfumsector heeft Hermès inmiddels talrijke klassiekers gelanceerd.