Iceberg heeft de nieuwe Twice Nero gelanceerd, net op tijd voor de 25e verjaardag van de iconische, originele Twice geur. Met zijn verkwikkende citrusnoten, frisse munt en warme basis doet de sportieve, frisse geur denken aan het origineel uit 1995.
Deze bedwelmende mannengeur is uitdagend en krachtig. Fruitige noten, verkwikkende munt en levendige hout- en mosakkoorden smelten samen tot een gedurfde, verfrissende geurbeleving vol dynamiek en sportieve elegantie. Het exclusieve Iceberg Twice Nero opent met een topnoot van zoete mandarijn en frisse munt. In het hart presenteert het verfijnde parfum kruidige elemihars en elegant cederhout. Een basis van exotische, zoete tonkaboon en sensueel, aards eikenmos rondt het parfum vakkundig af en geeft het een harmonieuze finish.
Het sportieve, dynamische karakter van Iceberg Twice Nero komt ook duidelijk naar voren in het ontwerp van de flacon. Met zijn cilindrische vorm en ongebruikelijke dop doet de slanke flacon denken aan een miniatuur drinkfles. Het geraffineerde zwart benadrukt de subtiele elegantie van de mannelijke geur, terwijl de unieke mesh-print een visuele link legt naar de laatste trends in sportmode. Dit speciale patroon ziet er niet alleen chique uit, maar geeft de flacon ook een interessant gevoel en een bijzonder goede grip.
Achter de dynamische, verkwikkende Iceberg Twice Nero zit een van de meest ervaren parfumeurs van industriegigant Firmenich: Ilias Ermenidis. Hij werkt al meer dan dertig jaar als neus. Geboren in Istanbul en opgegroeid in de buurt van de Griekse hoofdstad Athene, maakte Ermenidis al op jonge leeftijd kennis met de opwindende wereld van fijne geuren. Zijn vader was de eigenaar van een parfumfabriek in Istanbul, waar Ermenidis elke zomer hielp. De jonge parfumeur voltooide zijn formele opleiding in Parijs aan het gerenommeerde ISIPCA. Later kreeg hij een baan als stagiair bij Firmenich en hij is het bedrijf tot op de dag van vandaag trouw gebleven, hoewel hij een tijdlang tussen de vestigingen in Genève, Parijs en New York heeft gewisseld. Sinds 2019 is hij weer terug in Parijs. In de loop van zijn decennialange carrière heeft Ermenidis al voor een aantal grote namen gewerkt. Zijn portfolio omvat geuren van Calvin Klein, Givenchy, Lancôme, Moschino, Oscar de la Renta, Valentino, Vera Wang en Yves Saint Laurent.
Met de verkwikkende, krachtige Iceberg Twice Nero heeft Iceberg een liefdevol eerbetoon gecreëerd aan de iconische geurklassieker Iceberg Twice uit de jaren '90. De moderne, dynamische mannengeur wordt vergezeld door een bijpassend parfum voor vrouwen, Twice Rosa. De reclamecampagne introduceert het geurpaar samen.
Een korte commercial laat de twee geuren vakkundig zien. De beelden zijn extra korrelig en in de stijl van oude filmrolletjes - een verwijzing naar de lange traditie van het originele parfum. De reclame toont de elegante flacons drijvend in het water, vergezeld door een zwemmer en een vrouwelijke zwemster. De Iceberg Twice Nero baadt altijd in een blauw licht, de Twice Rosa in een zacht, roze licht. De video wordt begeleid door ritmische, licht mystieke muziek die het sportieve, actieve karakter en de subtiele sensualiteit van het parfum weerspiegelt.