Iceberg Twice Rosa - een gelaagde geur
Iceberg Twice Rosa is een eau de toilette voor vrouwen uit 2021 met een frisse en sprankelende opening, net als een duik in het zwembad in de ochtend. Rode bes en roze grapefruit openen de geur met hun frisse, fruitige noten. Daarna ontwikkelt de geur zich tot een kalmere stemming. Jasmijn verspreidt zijn karakteristieke, subtiele geur. Wortelzaad zorgt ervoor dat de eau de toilette niet naar zoet neigt, maar fris blijft met een groene noot. Ambrettezaad en cederhout in de basisnoot laten de geur rustig vervagen. De akkoorden van hout, muskus en bloemen vullen elkaar aan en spelen met elkaar. Iceberg Twice Rosa is een prachtige geur voor elke dag. Het is niet overweldigend, maar straalt een subtiele geur uit die verfrist, energie geeft en toch kalm blijft.
Iceberg Twice Rosa zit in een futuristisch ogende flacon, vooral door de dop. De dop is koepelvormig en versierd met verschillende elementen. Deze zijn niet alleen decoratief, maar houden de dop ook op zijn plaats. De dop zit met een draaibeweging vast aan twee oren aan de zijkant. Net als de hele fles heeft de dop een glinsterende metallic roze kleur. Het lichaam van de fles is bedekt met een glanzend honingraatpatroon. De naam Iceberg Twice Rosa staat onderaan de fles, met elk woord in een andere lijn, kleur en lettertype. De flacon is, net als de geur, ongetwijfeld vrouwelijk, maar ook heel fris en modern dankzij de glanzende elementen.
Ilias Ermenidis is een echte kosmopoliet die in vele landen heeft gewoond en vele talen spreekt. Hij ontdekte zijn liefde voor geuren al op zeer jonge leeftijd; zijn vader runde een geur- en smaakbedrijf in Istanbul. Ermenidis was de eerste parfumeur in opleiding bij Firmenich, waar hij vandaag de dag nog steeds werkt. Bij de Zwitserse geur- en smaakproducent voelt hij zich vrij om zijn artistieke talent uit te leven. Dit resulteerde in geuren als Gucci by Gucci, Pure by Jil Sander en Iceberg Twice Rosa.
In de reclamecampagne voor Iceberg Twice Rosa en Nero, de mannengeur die tegelijkertijd werd gelanceerd, zien we een vrouw en een man onder water duiken. De parfumflesjes drijven in het water. Uiteindelijk grijpen de twee de flesjes en komen boven. De video wordt begeleid door moderne muziek, waarin je misschien het kraken van een ijsberg onder water kunt horen. De film belichaamt de frisheid van de geuren en hun moderne samenstelling.