De reclamecampagne voor Jil Sander Ultrasense White is een spel van kleuren en contrasten. De hele campagne is 100% gebaseerd op de marketing van de Jil Sander Ultrasense geur. Waar de kijker meestal donkere, blauwachtige kleuren ziet die de elegantie van de geur benadrukken, richt Jil Sander Ultrasense White zich op wat de geur uitstraalt, een heldere, onschuldige ervaring. Om deze reden zijn de kleuren hier voornamelijk licht, met alleen wit en lichtgrijze tinten, maar deze combineren om een eersteklas en zeer interessant beeld te creëren, waardoor de kijker een duidelijk beeld van de geur krijgt.
Hier zien we het gezicht en de helft van het bovenlichaam van een moderne man die veel belang hecht aan zijn uiterlijk. Dit beeld is echter door midden gesplitst. Aan de linkerkant zie je de man zoals hij is, kernachtig en ruw. Aan de andere kant van het beeld zijn de donkere, sterke kleuren iets lichter gemaakt om de zachte kern te karakteriseren. De campagne voor Jil Sander Ultrasense White pakt deze boodschap op en versterkt hem zelfs dankzij de lichtgekleurde beelden. Op deze manier wordt de kijker heel snel en effectief verteld dat deze geur iets heel bijzonders is. Een geur voor echte mannen die modern zijn, zelfverzekerd en barsten van de kracht - maar die ook het lef hebben om hun zachtere kant te laten zien en te vertegenwoordigen naar de buitenwereld.