Kenzo Power Campagne - Een bloem voor mannen
De mannengeur Power werd in 2008 gelanceerd door het Japanse modebedrijf Kenzo. Sindsdien heeft de geur de mannenwereld betoverd met zijn mysterieuze, abstracte bloemennoten en toch opvallende mannelijkheid op een inspirerende manier. Centraal in de geur en de inspiratie voor Kenzo Power staat een denkbeeldige bloem met haar kracht en sterkte in de vorm van een tulp, vandaar dat de internationale reclamecampagne voor de geur de naam "A Flower for Men" kreeg.
De reclamecampagne presenteert de Kenzo Power man en zijn relatie met deze mysterieuze bloem in de reclamefilm en op foto's. De mannelijke geur Kenzo Power wordt vertegenwoordigd door het Franse model en acteur Andy Gillet. De opnamen zijn gemaakt door de Franse fotograaf Patrick Guedj, die de reclamefilm en foto's een poëtische esthetiek gaf. De reclamefilm werd begeleid door het nummer "You cut your Hair" van Tom McRae. De film voor Kenzo Power toont Andy Gillet in licht wazige beelden, dromerig en onderzoekend naar de prachtige witte tulp. Hij raakt de bloem zachtjes aan met zijn vingers, terwijl op de achtergrond het prachtige silhouet van een naakte vrouw te zien is, die net als de bloem zachtjes beweegt in de wind.
Een poëtische associatie tussen de zachte, tere huid van een geliefde vrouw en de even tere, soepele bloemblaadjes van een tulp in zacht contact. De man neemt uiteindelijk de witte tulp in zijn hand en gaat vol betekenis op weg naar de vrouw. De bloem als vrouw of de vrouw als bloem voor de man - een poëtische voorstelling van de bloem als krachtig en toch delicaat, zacht en mooi symbool, dat terug te vinden is in het hart van de geur Kenzo Power. Kenzo Power - Een bloem voor mannen.