Kilian Hennessy, de bouwer van een olfactorisch imperium
Voor een geur als Kilian Back to Black is er nauwelijks een geschiktere hoofdrolspeler dan de briljante Kilian Hennessy in eigen persoon. De erfgenaam van het Cognac-imperium ontdekte zijn passie voor geuren tijdens zijn studie aan de Sorbonne. (In feite heeft de geur hem uitgekozen, zoals de magnaat, altijd verzot op understatement, benadrukt).
Kilian Back to Black vertegenwoordigt een editie van olfactorische uitmuntendheid die typisch is voor het huis "byKilian". De donkere geur wordt door Kilian Hennessy omschreven als een antwoord op de wensen van zijn klantenkring. Dit is niet verwonderlijk: het is tenslotte het rijk van de weelde en de kunst van de elegante verleiding dat het meest ten prooi valt aan goedkoopheid, en de Franse nationale schat Hennessy kan zeker worden gecrediteerd voor het definiëren van stijl met een stilistische zekerheid die waarschijnlijk slechts aan enkelen is geschonken. Kilian Hennessy volgt zijn roeping - en niet alleen met Kilian Back to Black. Zijn gerenommeerde huis heeft inmiddels een groot aantal geuren ontwikkeld - met daverend internationaal succes.
Kilian Hennessy zelf, die de neiging heeft zichzelf schaars te maken in interviews, schrijft dit succes toe aan hard werken en strikt merkbeheer. De erfgenaam, die buiten het legendarische familiebedrijf met verve en jarenlange expertise zijn eigen kosmos heeft opgebouwd, heeft ook voor andere belangrijke couturiers gewerkt. Hij leerde van onderaf werken met moodboards en strakke planningen, dus het buitengewone succes van Kilian Hennessy is geenszins te danken aan de "prinselijke rol": Gebaseerd op het eigen instinct voor verfijnde smaak van de familie, kan Kilian Hennessy worden gezien als de bouwer van een nieuw imperium. De kenner ontwikkelt olfactorische fantasieën die hun dragers kostbare momenten bezorgen.