Succes zonder dure reclame
Het bedrijf Korres werd in 1996 in Griekenland opgericht door apotheker George Korres - en kende bijna van de ene op de andere dag succes in heel Europa. Een van de redenen hiervoor was dat de apotheek een van de oudste homeopathische apotheken in heel Athene is - en tot op zekere hoogte in heel Griekenland.
De krachten van de homeopathie en de natuur kenmerken de apotheek vandaag nog steeds en onderscheiden haar van vele andere apotheken. Dit komt omdat het succesvolle familiebedrijf, dat nu in heel Europa bekend is, zijn producten blijft verfijnen en uitsluitend met natuurlijke essences verrijkt en er strikt van afziet om er schadelijke stoffen aan toe te voegen.
Maar het waren natuurlijk niet alleen de producten van het bedrijf en de reputatie die het merk al snel opbouwde die tot het succes leidden. Eerst en vooral waren het natuurlijk de klanten van het bedrijf. Korres, de filosofie en het bijzondere karakter van de producten deden snel de ronde en bereikten vooral veeleisende klanten. Klanten die op zoek waren naar natuurlijke, voedende en toch betaalbare huidverzorgings- en cosmeticaproducten voor hun huid. Veel van deze klanten zijn Korres en haar producten tot op de dag van vandaag trouw gebleven. Zij zijn nog steeds degenen die het bedrijf en producten zoals de Korres Basil Lemon-lijn mond-tot-mond promoten.
Korres hoefde vroeger dus geen gebruik te maken van uitgebreide en dure reclamecampagnes en hoeft dat vandaag de dag nog steeds niet te doen. Van tijd tot tijd maakt het bedrijf echter reclame voor producten zoals de Korres Basil Lemon-lijn met geselecteerde posters of foto's, waarop alleen de ingrediënten en de producten zelf te zien zijn - en die voornamelijk in de winkels van het bedrijf te vinden zijn.