Succes en masse
Coty is een parfum- en cosmeticabedrijf gevestigd in New York. Het werd in 1904 opgericht door Francois Coty, een Franse parfumeur. Coty was het beu om altijd alles te moeten invoeren, hij wilde lokaal produceren. Vandaag de dag heeft het label, dat talloze licenties bezit, een jaaromzet van meer dan vier miljard euro. Wella, Max Factor, OPI, GHD of System Professional en Covergirl zijn merken die door Coty worden geproduceerd en op de markt gebracht.
Op de parfumafdeling van Coty is dit succes ook te danken aan de neus van Will Andrews. De parfumeur creëert niet alleen veel geuren voor de verschillende merken, hij leidt ook jonge parfumeurs op. Het hoofd van de parfumschool in Londen leert parfumeurs in de dop zijn vak, maar iedereen moet zijn eigen passie en talent meebrengen. De gediplomeerde chemicus helpt echter graag en legt de studenten uit waarom geuren zo belangrijk zijn. Volgens hem maken ze mensen. De neus is niet alleen belangrijk voor parfumeurs, hij brengt zowel een gevoel van welzijn als afkeer over op de hersenen en het is de verantwoordelijkheid van een parfumeur om alleen welzijn te creëren. Met Lacoste L!ve is hij daarin geslaagd.
Naast Lacoste L!ve zijn er ook geuren voor Adidas, Gucci, Burberry, Hugo Boss, Chloé, Marc Jacobs en Bottega Veneta gecreëerd onder leiding van Will Andrews. Deze en vele andere merken profiteren van Will Andrews' grenzeloze passie en zijn verlangen om steeds iets nieuws te ontdekken terwijl hij altijd de tijdgeest in de gaten houdt. Dit is de enige manier om eau de toilettes zoals Lacoste L!ve te creëren. Met deze compositie had Will Andrews een moderne, sportieve, casual man in gedachten die zelfverzekerd door het leven gaat.