Stijl en sportiviteit veilig gecombineerd
Er is bijna geen ander merk dat zo'n origineel samenspel weet te bereiken tussen zijn bekendste hoofdproducten en de niet minder exclusieve divisies - bijvoorbeeld zijn geurcreaties zoals Lacoste Original. Het beste voorbeeld hiervan is waarschijnlijk de succesvolle reclame voor de Lacoste L.12.12.-geurcollectie:
Heel pragmatisch verschijnen aan het begin van de reclame twee armen en een zuiver wit Lacoste poloshirt met het onmiskenbare handelsmerk van het label - de krokodillenvlek - op het scherm. De behendige handen beginnen met de bekende vouwtechniek van het shirt. Er is nog geen verwijzing naar een ander product te zien. Na een aantal vouwbewegingen verschijnt echter het beeld van een fles. Eerst in de Blanc-versie en daarna in de extra beschikbare versies. De verbinding tussen poloshirt en geur kon niet vloeiender en creatiever zijn.
Het is precies deze rijkdom aan ideeën die als een rode draad door de campagnes van Lacoste loopt en er zijn unieke stempel op drukt. Ook de achtergrondmuziek bij de veelzijdige advertenties is tijdloos en stijlvol. Volledig gebaseerd op de persoonlijkheid van de consument, slaagt het traditionele bedrijf er altijd in om de juiste stemming te creëren in zijn campagnes en in te spelen op de behoeften van zijn klanten.
Elke vrouw kan in de rol kruipen van de natuurlijke schoonheid in de Lacoste pour femme-reclame. De zelfverzekerde en modebewuste hoofdrolspeelster geeft een beeld van het dagelijks leven terwijl ze door de stad loopt. De Lacoste man combineert mannelijkheid, authenticiteit en ernst in de advertenties voor het grote publiek. Deze eigenschappen passen perfect bij de dynamische geuren van het merk. Sensualiteit en gevoeligheid worden echter niet verwaarloosd.
Zelfs bekende persoonlijkheden uit film en televisie zijn voor de camera verschenen voor de marketing van Lacoste-geuren. Hollywood beau Hayden Christensen maakt bijvoorbeeld reclame voor de mannengeur Lacoste Challenge. In overeenstemming met de naam van de geur, brengt hij het gevoel over dat mannen topprestaties kunnen bereiken met deze geurbeleving.