Lancôme werd opgericht in 1935 en veroverde de markt in de daaropvolgende jaren met zijn verfijnde en gevarieerde parfums, waar zijn klanten nog steeds blij mee zijn. Maar omdat de vraag naar exclusieve verzorgingsproducten van hoge kwaliteit in die tijd erg groot was, volgde Lancôme dit voorbeeld en breidde het zijn assortiment uit met crèmes, lotions, waslotions en zepen. Aanvankelijk richtte het bedrijf zich op de normale huid en ontwikkelde het lijnen die lekker roken en veel bloemige en kostbare ingrediënten bevatten. Lancôme ontdekte echter al snel dat mensen met een droge of gevoelige huid ook erg geïnteresseerd waren in huidverzorgingsproducten van hoge kwaliteit. Daarom richtte het merk in de beginjaren de drie productpijlers op waarop het vandaag de dag nog steeds steunt: Verzorging, parfum en make-up.
In 1964 werd Lancôme overgenomen door L'Oréal, dat het bedrijf nu vermeldt als een van haar luxemerken. Volgens het bedrijf zelf is Lancôme nu 's werelds grootste leverancier van hoogwaardige huidverzorgingsproducten. Het is echter niet alleen Lancôme zelf dat hiermee adverteert, maar ook prominente gezichten zoals Harry Potter-ster Emma Watson, de Britse actrice Kate Winslet en Hollywood-grootheid Julia Roberts. Vrouwen als deze hebben in het verleden het imago van het wereldwijd bekende en gewilde merk gekenmerkt.
De huidverzorgingsproducten van Lancôme zijn onderverdeeld in verschillende submerken: Hydra Zen, Génifique, Primordiale, Absolue en Rénergie. Elke lijn is specifiek gericht op een bepaald huidtype en voorziet het van alles wat het nodig heeft om zo lang mogelijk gezond, fris en stralend mooi te blijven. Lancôme voorziet de normale huid van voedingsstoffen, de droge huid van vocht, de gevoelige huid van bescherming en de rijpere huid van de schoonheid van jeugdigheid. Een van deze populaire en ook een van de meest succesvolle lijnen van Lancôme is de Rénergie lijn. Oudere vrouwen boven de 40 vertrouwen al meer dan 15 jaar op de Rénergie lijn - wereldwijd. Met de Rénergie lijn biedt Lancôme een huidverzorgingslijn die gericht is op de zeer speciale behoeften van de rijpere huid boven de 40 jaar. Alle producten in de Rénergie-lijn combineren de geconcentreerde anti-ageing expertise van het merk en zorgen ervoor dat de huid zichzelf regenereert en geneest. Hierdoor geeft de lijn de rijpere huid een jeugdige frisheid en elasticiteit.