De flair van de stad blaast reclame nieuw leven in
De reclamecampagne voor de marktintroductie van Laura Biagiotti Romamor Uomo is natuurlijk niet zonder Romeinse indrukken. Hoe kan het ook anders met een geur die een eerbetoon is aan deze stad. Maar zowel de advertenties als de bijbehorende commercial doen het zonder de al te bekende stadsbeelden. Dan besef je dat de makers van het parfum niet alleen geïnteresseerd zijn in de stad zelf, maar ook in een heel specifieke levenshouding die er te vinden is. Deze levenshouding heeft natuurlijk ongelooflijk veel te maken met liefde, passie en romantiek.
Als gevolg daarvan krijgen we een jong, aantrekkelijk stel voorgeschoteld dat duidelijk op stap is in de straten van Rome na een lange nacht stappen. De twee zijn duidelijk verliefd en laten dat ook zien. Het is een bijzondere vorm van dolce vita waar ze zich aan overgeven. Warm belicht en natuurlijk met een Fiat 500 op de achtergrond, wordt hun wederzijdse aantrekkingskracht op een zeer onverhulde en smaakvolle manier gevierd - een aantrekkingskracht die in deze stad natuurlijk niet zonder clichés is. Dit wordt vooral duidelijk in de reclame, die slechts 15 seconden duurt. Lust en passie, maar ook veel romantische echo's kenmerken het. Passend is er ook iets als gelijkheid, althans in de reclame, want Laura Biagiotti Romamor Uomo wordt samen met zijn vrouwelijke tegenhanger aangeprezen.
Natuurlijk is de reclame niet spectaculair of sensationeel en zijn er geen blote huid of gewaagde stunts in te zien. Maar het is goed gemaakt en brengt moeiteloos de ziel van Laura Biagiotti Romamor Uomo over. Natuurlijk is het ook mooi om naar te kijken.