Het beste adres voor gepersonaliseerde geuren: Maison Francis Kurkdjian
Verfijningen zoals deze zijn altijd al een kenmerk geweest van het label. Lang voordat Maison Francis Kurkdjian " The Fragrance Wardrobe " lanceerde, was het hoofd van het huis al een veelgevraagd man. Hij werkte als hoofdparfumeur voor Jean-Paul Gaultier, Yves Saint-Laurent en andere giganten uit de industrie. Dit leidde tot de creatie van klassiekers zoals Le Male, de eeuwige mannengeur met een matrozenlook, waarvoor de huidige eigenaar van Maison Francis Kurkdjian uitzinnig gevierd werd.
Het succes van zijn creatie maakte hem echter niet gelukkig, omdat hij het essentiële onderdeel van het componeren miste: de ervaring van het beleven van een geur van A tot Z; van het eerste idee tot het ontwerp van de verpakking en de mensen die het moeten dragen. Dus ging de voormalige balletdanser voor zichzelf beginnen en richtte zijn eigen bedrijf op in Parijs met Marc Chaya, dat hij naar zichzelf vernoemde: Maison Francis Kurkdjian.
Het Franse woord "maison" betekent niet "huis", maar eerder de som van de activiteiten die leidden tot de oprichting van het merk. Als fabrikant van luxe parfums is Maison Francis Kurkdjian een van de beste adressen voor liefhebbers van ongewone en persoonlijk geïnspireerde creaties. Tot de klanten behoren talloze beroemdheden uit de film-, muziek- en showbusiness die geuren op maat laten maken.
Voor de officiële markt lanceert het label dames-, heren- en kamergeuren, maar ook lichaamsverzorgingsproducten en reisaccessoires. Het viert zijn grootste successen echter met zogenaamde ontdekkingssets - zorgvuldig samengestelde parfumcollecties in zeer kleine flesjes die geïnteresseerden een indruk geven van het hele Maison Francis Kurkdjian-assortiment. " The Fragrance Wardrobe " maakt deel uit van dit assortiment.