Een onbekende hoeveelheid
Wie op zoek is naar grote namen bij Marbert Man Classic zal waarschijnlijk teleurgesteld worden. Dit komt omdat Marbert over het algemeen niet bekend maakt wie welke geuren heeft ontworpen. Dit is niet omdat ze gemiddelde of zelfs slechte parfumeurs zijn. Integendeel, de succesvolle marketing van Marbert Man Classic gedurende enkele decennia bewijst hoe meesterlijk de parfumeur(s) moet(en) zijn geweest.
Maar net als bij de flacon, de reclame en de geur zelf, verwijst Marbert gewoon naar het effect van de geur. Volgens Marbert zouden grote namen in het ontwerp van de flacon, de geur of in de reclame de prijs van Marbert Man Classic alleen maar onnodig verhogen. Het motto "less is more" trekt sympathie met zijn perfecte interpretatie. Tegelijkertijd is de tijdloze geur ook buiten de gebaande paden. Hoewel het al verkrijgbaar is sinds het begin van de jaren 1980, is Marbert Man een kleine insider-tip. Nogmaals, dit feit bewijst ook de kwaliteit van de geur, want Marbert Man Classic wordt onveranderd geproduceerd en verkocht, zonder grote reclamecampagnes en zonder de naam van de parfumeur te noemen.
De strategie van Marbert werkt: De geur is heerlijk geschikt voor dagelijks gebruik, aangenaam goedkoop en daardoor betaalbaar voor alle mannen en altijd een veilige keuze in de wereld van geuren. Wie heeft de naam van de parfumeur nog nodig bij zo'n succes? Hoewel het mooi zou zijn om de geurmeesters te feliciteren, zwijgt Marbert liever. Een wens die Marbert Man Classic met een gerust geweten kan respecteren. Het mysterie rond de parfumeur en zijn inspiratie maakt de geur immers nog interessanter.