Focus op de relatie met de autofabrikant
De reclamecampagne voor de geur Mercedes-Benz Roos is heel eenvoudig gehouden. Begeleid door rustige achtergrondmuziek worden zowel het flesje als de verpakking van het parfum vanuit verschillende perspectieven getoond. Mercedes-Benz Roos wordt ook herhaaldelijk geassocieerd met rozen. Een ander belangrijk element van de campagne is de verwijzing naar de voertuigen van de Duitse autofabrikant. Dure sportauto's met ongewone ontwerpen worden herhaaldelijk getoond in combinatie met de geur.
Gedurende de hele campagne werd de nadruk gelegd op het feit dat Mercedes-Benz Roos een vrouwengeur is. De auto's in de clip hebben een roze dashboard of roze verlichting om deze doelgroep extra te benadrukken.
In de video's bij het parfum staat een mooie, blonde vrouw centraal - net als in de printreclame - die het parfum en de visie van het bedrijf vertegenwoordigt. Helaas kom je in de loop van de campagne niet veel te weten over het parfum zelf. Hoewel het al snel duidelijk wordt dat het een bloemengeur voor vrouwen is op basis van rozen, krijgt de kijker verder geen informatie. Dit geldt met name voor de doelgroep of leeftijdsgroep die men met de Mercedes-Benz Roos geur wil bereiken.
Daarnaast wordt het verband tussen de autofabrikant en de geur steeds benadrukt en staat dit centraal in de hele campagne. Het is ook duidelijk dat dit een verfijnde, extravagante geur is voor een zeer speciale smaak, vooral gericht op zelfbewuste vrouwen die op zoek zijn naar een parfum voor speciale gelegenheden dat niet elke dag wordt gebruikt.