Begeerde nicheparfums zonder reclame
De lancering van de fascinerende geur Miller Harris Scherzo in 2018 vond bijna geheel zonder reclame plaats. Het luxueuze label ziet doorgaans af van geraffineerde tv-reclames met kunstig poserende modellen en uitgebreide printcampagnes om zijn fijne geuren te presenteren. De marketingstrategie beperkt zich tot mond-tot-mondreclame in geselecteerde kringen en de presentatie van exclusieve parfums in de eigen en luxe boetieks.
Het parfumlabel Miller Harris werd in 2000 in Londen opgericht door de Britse parfumeur Lyn Harris. De naam van het merk is een eerbetoon aan de vader van de oprichter. De parfumeur creëerde een luxueuze en onmiskenbare parfumlijn voor haar eigen label, gekenmerkt door de hartslag van de bruisende metropool Londen. Meer dan de helft van de talrijke geuren die het nobele parfumhuis produceert, zijn composities van Lyn Harris. Haar allereerste Miller Harris parfum, Eau de Vert uit 2000, was een doorslaand succes. De bloemige chypre geur met noten van lavendel, dennen, roosgeranium, artemisa, roos, muskus, vetiver, jeneverbes en mos bedwelmde zonder zich te houden aan de traditionele geurpiramide.
In 2017 nam de Britse modeontwerpster en parfumeur Sarah Rotheram, die eerder de toon zette voor luxemerken als Molton Brown en Penhaligon's, de artistieke leiding van het label over. Ze creëerde frisse, zeer moderne en innovatieve geurcomposities en richtte zich op eigentijdse, zelfverzekerde statement geuren. Het resultaat was dat de nu meer dan 60 indrukwekkende geurcomposities van het merk, zoals Miller Harris Scherzo, hun weg vonden naar een steeds groeiend klantenbestand zonder dat daar een schreeuwerige reclamecampagne voor nodig was. Naast een verscheidenheid aan uniseks parfums omvat het geurassortiment van het label talrijke dames- en herenparfums met buitengewone geuren en Miller Harris heeft nu vijf prachtige parfumboetieks in de City van Londen. In 2019 kwamen er nog twee bij in Hong Kong en Shanghai.