De Moncler pour Femme: Een poederzachte uitnodiging naar verre bergwerelden met witte poedersneeuw, tere bloesems en aromatische houtsoorten
Hou je van de bergen met hun witte kappen die smelten in de zomer, hun delicate bloemen en geurige bossen? Monclers signatuurgeur Moncler pour Femme biedt een sensuele introductie tot zijn sferen. Delicate sneeuwnuances, vergezeld van frisse, wrange bergamotaroma's, ontmoeten stralende witte jasmijn sambac en de heerlijke vanillebloesem heliotroop. Sensuele amber-, ceder- en sandelhoutnoten op fluweelzoete vanilline ronden deze buitengewone, poederig-vrouwelijke geur af.
Moncler pour Femme werd in 2021 uitgebracht als de eerste vrouwengeur van het Italiaans-Franse luxe sportmerk, samen met de partnergeur Moncler pour Homme. Quentin Bisch, componist van Mugler Angel Muse en Paco Rabanne 1 Million Parfum, zijn medecomponist Nisrine Grillié en hun teamcollega's Christophe Raynaud en Antoine Maisondieu richtten hun geurduo in rond de belangrijkste componenten van het verfijnde sportmerk: de ontdekkingsgeest en de natuur van berglandschappen, onder wiens beschermende cocon geurschatten verborgen liggen.
Net als zijn partnergeur, is de smeltzachte Moncler Pour Femme gecentreerd rond twee akkoorden die het parfumteam exclusief voor Moncler creëerde: Powdery Snow en Mountain Woods. Terwijl ze samensmelten in aromatische bergbosnuances in de mannengeur, beschrijft Moncler pour Femme de vluchtige schoonheid van vers gevallen sneeuw en tere bloesems die groeien in het bos.
De jetsetwereld van de Alpen wordt weerspiegeld in de flacon van Moncler pour Femme, een gegolfde aluminium flacon met een transparant inzetstuk. De maxi navulversie is versierd met een digitale LED loopband met het Moncler logo. De boodschap kan via Bluetooth worden aangepast - een slimme fles voor slimme mensen. Een elegant logo in reliëf in de metalen behuizing en een wit doosje in reliëf benadrukken de sensuele, verfijnde aantrekkingskracht van de geur. De eigentijdse navulflacon is ontworpen als een glazen navulflacon voor de Godron-flacon.
De ontwikkeling van de Moncler signatuurgeuren en hun flacons nam enkele jaren in beslag, wat typerend is voor Moncler, het label uit Monestier-de-Clermon, dat zijn prêt-à-porter mode ontwikkelt met een high-tech twist. De expertise en het doorzettingsvermogen komen ook terug in de campagnefilm voor het geurenduo, die werd opgenomen in Tierra del Fuego in Argentinië, de fascinerende bergwereld van Patagonië. In de film beginnen de Amerikaanse acteur Karl Glusman en het Chinese model Mao Xiaoxing aan een mythische zoektocht naar de oorsprong van de Moncler-geuren - geleid door een sneeuwarend die staat voor hun kracht en vastberadenheid. Via een mystieke ijsgrot bereiken ze de oorsprong van de geur: een majestueuze monoliet van ijsvlacon.