Veel vraagtekens wekken nieuwsgierigheid op
Moschino Uomo? werd gelanceerd in 1997 en het is niet makkelijk om een reclamecampagne te vinden. Dit komt omdat de geur zo populair is dat het label niet veel reclame meer hoeft te maken. Mond-tot-mondreclame draagt Moschino Uomo? al jaren en zal dat blijven doen.
Er zijn slechts twee foto's, één waarop de fles te zien is samen met de zwart-wit gestreepte doos, heel eenvoudig en opvallend ingetogen. De andere foto toont een man, elegant gekleed met een bolhoed, die over een tafel leunt en de fles Moschino Uomo? vasthoudt. Het bijzondere aan deze foto is dat de man geen hoofd heeft. In plaats van een hoofd staat er een vraagteken. De geur, gelanceerd door Euro Italia, wilde geen gezicht, leeftijd of uiterlijk specificeren.
Vanuit het oogpunt van Moschino is de mannengeur gericht op alle mannen die zelfbewust zijn en in stijl door het leven gaan, wat het leven ook brengt. Moschino Uomo? is mannelijk en aanwezig, meer voor de elegante man die een pak en stropdas draagt, maar die in zijn vrije tijd ook een mooi figuur slaat in jeans en Boedapesterns. Dus waarom zou je deze man een gezicht geven?
Een man die weet dat hij een man is, heeft geen specifiek gezicht nodig, want mannelijkheid is een charisma. Daarom heeft de drager van Moschino Uomo? een aura nodig om zijn mannelijkheid te begeleiden. Dit is precies wat Moschino Uomo? doet, de geur blijft de hele dag of nacht trouw aan de zijde van de man.