Bescheiden printreclame voor een tweelingparfum - de reclamecampagne
Zoals met de meeste van zijn geuren, presenteert het Huis van Otto Kern ook Signature als een tweelingparfum. Otto Kern Signature Man werd samen met het partnerparfum Otto Kern Signature Woman gepresenteerd, dat tegelijkertijd werd gelanceerd. De reclamecampagne voor de parfums was relatief eenvoudig en bescheiden. Er waren geen tv-reclames en de campagne beperkte zich tot een betoverende printcampagne.
Twee stijlvolle foto's vormen het hart van de campagne. De zwart-witfoto's tonen de bovenlichamen van een ontkleed jong stel in een intieme omhelzing. Beide modellen zien er zelfverzekerd, nonchalant en ontspannen uit, zij met vloeiende krullen, hij met een goed verzorgde driedagenbaard. Op de eerste van de twee foto's heeft de dame haar gezicht naar de camera gekeerd. De fles Otto Kern Signature Woman staat rechtsonder op de foto. De vorm lijkt op die van de mannengeur. De plastic rand in het midden van het flesje is echter felroze.
De tweede foto toont het bebaarde gezicht van de mannelijke getuige op de voorgrond en de fles van de mannengeur verschijnt onderaan.De naam van de speciale geurcomposities wordt bovenaan beide foto's onthuld, terwijl de naam van het merk links onderaan verschijnt.Een tweede reeks foto's, ook in zwart-wit, drapeert een traditionele zwarte inktpen voor de fles van Otto Kern Signature Man. Ernaast staat de handtekening van Otto Kern en de andere foto's van de campagne beperken zich tot het afbeelden van het flesje Otto Kern Signature Man met zijn ongebruikelijke ontwerp. De reclamecampagne promoot het moderne mannenparfum als een modieus accessoire bij de modecollecties van de ontwerper dat zijn bedoelingen kracht bijzet. Er was geen grote reclame-inspanning nodig om deze bijzondere geur onder de aandacht te brengen van liefhebbers van de fascinerende Otto Kern parfums.