Een eerbetoon aan de roos
De commercial voor de Prada Infusion-collectie is een film van 55 seconden die ongeveer 15 seconden besteedt aan elke geur uit de collectie.
De campagne begint met Iris, gevolgd door zes andere geuren, voordat de Prada Infusion de Rose geur zijn laatste verschijning maakt. De hele campagne wordt begeleid door krachtige trommelmuziek die doet denken aan etnische klanken. Dit speelt in op de vaak exotische plaatsen van herkomst van de individuele geurcomponenten in de collectie.
Ook het parfum Prada Infusion de Rose bestaat uit ingrediënten van zeer uiteenlopende herkomst, zoals Afrika, de plaats van herkomst van neroli, of Turkije en Bulgarije, de plaats van herkomst van de gelijknamige roos.
In het begin verschijnt het Prada-embleem in de rechterhelft van de afbeelding, evenals de naam van het parfum. Op de achtergrond is de typische Turkse roos te zien, die al generaties lang een integraal onderdeel is van talloze parfums. De bloem wordt in close-up vanuit verschillende perspectieven getoond en bijna als een culinaire delicatesse gepresenteerd. Van bovenaf valt er lichtroze poeder op de bloemblaadjes, dat lijkt op de kleur van de roos. Dit is bedoeld om het licht poederige, vrouwelijke boeket van de geur te benadrukken. Je kunt het poeder bijna ruiken als je ernaar kijkt.
In de volgende scène wordt de roos ondergedompeld in helder, fris uitziend water. Het flesje Prada Infusion de Rose is te zien op de voorgrond en de kijker realiseert zich dat dit water het geparfumeerde water is dat de pure rozengeur absorbeert. De achtergrond verandert, krijgt een roze kleur en de roos is nu te zien in de fles. Het lijkt alsof ze daar bewaard is gebleven.
De reclamecampagne eindigt met een laatste, dramatische trommel en laat de kijker achter met het gevoel dat het parfum een interpretatie is van de roos op het hoogste niveau.