Prada Paradoxe Virtual Flowers - Een futuristische geur
Prada Paradoxe Virtual Flowers is een eau de parfum voor vrouwen uit 2024 dat de twee tegenstrijdige geuren van heldere jasmijn en warme muskus combineert tot een futuristische bloemengeur die zowel fris als warm is. Paradoxe Virtual Flowers Eau de Parfum begint met een frisse, groene bergamot die een citrusachtige, wrange, lichtgroene geur verspreidt. Deze frisheid strekt zich uit tot ver in de hartnoot, waar jasmijn en neroli hun bloemige en licht zoete akkoorden ontvouwen. Muskus en ambrette vormen de warme, aantrekkelijke basis met zoete, romige noten. Prada Paradoxe Virtual Flowers is een frisse bloemengeur die elegantie en extravagantie uitstraalt.
De Prada Paradoxe-lijn wordt geleverd in flessen met een driehoekige basisvorm, net als Prada Paradoxe Virtual Flowers. De driehoek is op de punt geplaatst, waardoor hij aan één kant ligt en de letters schuin staan. De merknaam staat in grote zwarte letters op de voorkant, terwijl de naam van de geur te lezen is op de afgeschuinde rand aan de bovenkant. De zwarte, kubusvormige dop zit boven een glanzend zilveren flessenhals, die net als de fles ook afgeschuinde randen heeft. De vloeistof zelf is roze van kleur. Het ontwerp drukt een zekere paradoxaliteit uit door de driehoek aan de bovenkant, en de verschillende vormen creëren ook sterke contrasten, maar de algemene indruk is harmonieus, net als de geur.
De originele geur in de Paradoxe en Paradoxe Intense serie is het resultaat van een samenwerking tussen Nadège Le Garlantezec, Antoine Maisondieu en Shyamala Maisondieu. Alle drie werken ze voor de geur- en smaakfabrikant Givaudan, wiens innovatieve geurmoleculen een belangrijke rol spelen in de parfums. Het is niet duidelijk of de drie ook verantwoordelijk zijn voor Prada Paradoxe Virtual Flowers. De ingrediënten in Virtual Flowers leiden echter ook tot nieuwe geurbelevingen die de weg wijzen naar de toekomst.
In het promotiefilmpje voor Prada Paradoxe Virtual Flowers zien we een groene knop zich ontvouwen en veranderen in een soort lichtgekleurde klaproosbloem. Deze lost weer op en verandert in roze gekleurd water, dat via de navulfles in de Virtual Flower fles stroomt. Op de achtergrond staan glazen verpakkingen waarin individuele geuren zoals jasmijnbloesem, ijs en bergamot te zien zijn in de fotoreclame.