Ralph Lauren - Een Amerikaans icoon
De heerlijk vrouwelijke, moderne Ralph Lauren Woman is de eerste vrouwengeur van Ralph Lauren sinds Notorious, die in 2008 werd gelanceerd. Het Amerikaanse bedrijf staat vooral bekend om zijn mode en de onmiskenbare ontwerpen van oprichter Ralph Lauren.
De succesvolle modecarrière van de ontwerper begon met een stropdassencollectie. De jonge Ralph Lauren, die op school al stropdassen verkocht aan zijn klasgenoten, richtte in 1967 het label Polo by Ralph Lauren op om zijn eigen stropdassencollectie te ontwerpen en op de markt te brengen. Slechts een jaar later kon hij zijn portfolio uitbreiden met zijn eerste eigen mannencollectie en de sportieve, Amerikaanse ontwerpen, exclusieve materialen en hoogwaardige afwerking maakten het label al snel razend populair. In 1970 werd Ralph Lauren de eerste ontwerper met een eigen boetiek in de legendarische Bloomingdale's en in 1971 opende hij ook zijn eerste winkel op Rodeo Drive in Beverly Hills. Slechts korte tijd later werd hij vertegenwoordigd in talloze steden in de VS.
Ralph Lauren wilde altijd dicht bij Hollywood en zijn grote filmsterren staan. In 1974 kleedde hij de acteurs in de film "The Great Gatsby", waaronder Robert Redford, voor wie hij een speciaal roze pak ontwierp. In 1977 was hij de officiële outfitter voor Woody Allen's komedie "The Urban Neurotic" en creëerde hij de unieke, moderne, androgyne look voor Diane Keaton die haar personage Annie Hall karakteriseerde. De delicate roze jurk die Gwyneth Paltrow droeg toen ze de Oscar won in 1999 werd ook gemaakt door Ralph Lauren.
Een van de favoriete onderwerpen van de Amerikaanse ontwerper is kankeronderzoek en -preventie. Bij hemzelf werd in 1987 een hersentumor geconstateerd, die gelukkig met succes werd verwijderd. Om andere mensen te steunen in hun strijd tegen kanker richtte hij in 1989 samen met Washington Post-redactrice Katherine Graham het Hyde Center for Breast Cancer Research in Georgetown op, gevolgd door het Ralph Lauren Center for Cancer Care in New York in 2003 en het Ralph Lauren Centre for Breast Cancer Research in Londen in 2016. Sinds 2000 is er ook de Pink Pony-collectie, waarvan 25 procent van de verkoopopbrengst wordt gedoneerd aan de wereldwijde strijd tegen kanker.