Réminiscence Lady Rem - voor de sterke en elegante vrouw
De damesgeur Réminiscence Lady Rem uit 2018 is een warme geur die fruitige, houtachtige en leerachtige geurelementen combineert. Het eau de parfum begint met een fruitige frambozennoot. Het is vrouwelijk en vrolijk. Een elegante geur van oranjebloesem ontvouwt zich in de hartnoot. Patchouli voegt een chypre akkoord toe. De basisnoten van leer en tabak onthullen de sterke kant van de vrouw die dit parfum draagt. Het parfum verandert van een fruitige, onschuldige geur in een geur met diepte en verrassende durf. Met een bovengemiddelde levensduur en een lang spoor is het parfum een elegante metgezel, vooral in de koelere seizoenen.
Hoe contrastrijk de geur van Réminiscence Lady Rem ook is, de flacon laat dit duidelijk zien. De platte, heldere cilinder draagt een etiket dat in twee delen is verdeeld. De ene kant is wit en luidt "Lady", terwijl de andere kant van het etiket een gedempte abrikooskleur heeft. Daarop staat "Rem". " Réminiscence" loopt over beide kleuren aan de onderkant, het verbindende element als het ware. De dop is ook transparant en onthult een abrikooskleurige verstuiver. Het dualisme van het parfum wordt ook hier verbeeld. Het minimalistische ontwerp drukt de elegantie en verfijning van dit parfum uit.
De directeuren van Réminiscence, Zoé Coste en Nino Amaddeo, creëren al meer dan 50 jaar patchoeligeuren. In bijna geen enkel parfum van dit nichemerk ontbreekt dit geurbestanddeel. Maar het neemt niet altijd zijn vertrouwde rol aan. Patchouli laat zich van vele kanten zien in Réminiscence parfums door een meesterlijke compositie. Daarom zijn Réminiscence parfums ook geschikt voor mensen die dichter bij de geur van patchouli willen komen. Helaas weten we niet wie er precies achter de creatie van Réminiscence Lady Rem zit. Naast de hierboven genoemden werken ook de kinderen Lilla Amaddeo en Sébastien Coste voor het bedrijf. Sommige geuren zijn gecreëerd in samenwerking met bekende parfumeurs zoals Mathieu Nardin en Maurice Roucel.
Réminiscence is een van de kleine niche parfumhuizen die indruk maken met hun artistieke geuren, niet met reclamecampagnes. De enige reclame voor Réminiscence Lady Rem is beperkt tot een productfoto van de flacon en de verpakking. Dit is een beetje jammer, want de lichtgekleurde foto geeft helaas niet de diepte en warmte van de geur weer. Er zit niets anders op dan hem te kopen en je te verbazen over wat er in deze heldere flacon verborgen zit.