Roger & Gallet heeft nooit bekend gestaan om uitgebreide reclamecampagnes. De meeste producten en geuren die het trendy huis aanbiedt, spreken voor zich - en dat geldt ook voor de vele enthousiaste gebruikers en klanten die Roger & Gallet zich inmiddels mag noemen.
Daarbij komt de herkenningswaarde die gecreëerd wordt door het vergelijkbare design van alle producten. Hierdoor kunnen liefhebbers Roger & Gallet producten vaak al van verre herkennen. Natuurlijk vertrouwt het merk hier niet alleen op.
Roger & Gallet adverteerde ook voor Cédrat, zoals voor de meeste geuren van het gerenommeerde huis, maanden van tevoren om zo de aandacht te trekken en nieuwsgierigheid te wekken. Het merk vertrouwde echter niet op uitgebreide campagnes of reclameclips. De reclameposters die het merk tijdens de campagne gebruikte, tonen de schaduw van een vrouw. Haar silhouet draait naar een citroenboom die in volle kleur oplicht. Het logo van het parfum is te vinden in de takken, met het flesje eronder.