"Mooi in slechts vijf minuten": Dat is de filosofie die het Amerikaanse label theBalm al sinds de oprichting in 2004 nastreeft. En de geschiedenis van het label begon eigenlijk met deze filosofie. Want het idee om in vijf minuten mooi en klaar voor de dag te zijn, kreeg oprichtster Marissa Shipman niet uit haar hoofd.
Ze ging op zoek naar geschikte cosmeticaproducten, maar had bijna geen succes. Ze vond echter iets anders: boeken die uitlegden hoe je je eigen cosmetica kon maken. Allereerst sloeg Shipman deze in en probeerde een aantal producten voor eigen gebruik te maken. Lipgloss en lippenstift waren de eerste dingen op haar agenda - en ze was meer dan succesvol. Het was in haar keuken dat haar passie eindelijk ontwaakte, of zoals Shipman later zei, ze werd gek van make-up.
Ze richtte een bedrijf op, huurde een chemicus in, maakte een website en bracht een behoorlijk budget bijeen. theBalm was geboren, maar dat was natuurlijk nog maar het begin. Eerst ging ze aan de slag met het maken van verschillende producten, maar ze hadden allemaal één ding gemeen: een zeer natuurlijke en waardevolle samenstelling en een zeer aantrekkelijke geur. Het populaire bedrijf onthield zich toen en nu niet alleen van het gebruik van chemische ingrediënten, maar hechtte ook veel belang aan het vermijden van dierproeven. Dit overtuigde ook talloze cosmeticafans.
Vandaag de dag is theBalm wereldwijd bekend dankzij cosmeticalijnen zoals Pretty Smart en biedt het veel meer dan alleen make-up. Geselecteerde huidverzorgingslijnen voor de huid, het haar en de nagels zijn ook te vinden in het uitgebreide en gevarieerde assortiment van het bedrijf. Elk van de producten is echter gericht op natuurlijkheid en op het wekken van de innerlijke kunstenaar in klanten. Het doel is dat zij zichzelf ontdekken met de producten van het bedrijf en hun innerlijke schoonheid vakkundig benadrukken en accentueren.