Tom Ford Beau de Jour: Typisch atypisch voor Tom Ford
Tom Ford doet wat hij wil, wanneer hij wil en hoe hij wil. Vaak genoeg plaatst hij helemaal geen advertenties en maakt hij twee clips voor Tom Ford Beau de Jour. Je kunt de koppige ontwerper gewoon niet beoordelen.
Een van de clips is voor de Private Blend Collection, waarin Tom Ford zijn favoriete smaken heeft samengebracht. Deze Tom Ford Beau de Jour clip toont het flesje en de ingrediënten van de geur, begeleid door Tom Ford die zijn inspiratie voor de geur uitlegt. "Klassiek, precies, solitair. Beau de Jour presenteert de perfect verzorgde heer die oog heeft voor elk detail. Maar onder de oppervlakte zit iets diepers. Verfrissend, gecultiveerd, in al zijn lagen".
Maar dan brengt Tom Ford de geur in 2019 opnieuw uit, met een andere flacon en dit keer wijdt hij de campagne aan de naam van de geur; "De knappe man van de dag". Hiervoor schakelde hij de Britse acteur Joe Alwyn in, die zeker een gelijkenis vertoont met Leonardo DiCaprio. In de clip is Joe Alwyn te zien terwijl hij het nieuwe flesje Tom Ford Beau de Jour afwisselt. De hele clip is in zwart-wit, Joe Alwyn draagt ook zwart, allemaal van Tom Ford natuurlijk. Hij stapt voor een spiegel, doet zijn sjaal af en trekt zijn coltrui naar beneden zodat zijn keel te zien is.
Tom Ford onthult de symboliek hierachter niet. Met Tom Ford Beau de Jour wil hij echter mannen aanspreken die zich niet alleen richten op oppervlakkige schoonheid. Want ware schoonheid en uitstraling komen van binnenuit.