De tijdloos vrouwelijke geur My Scent wordt aangeprezen met dromerige beelden
Trussardi heeft het parfum My Scent beschreven met het motto "Mijn geur, mijn droom, mijn gevoel". De compositie spreekt tot het diepste van de vrouw, de essentie van vrouwelijkheid en haar onmiskenbare eigenschappen. De geur is bedoeld om de zintuigen te raken, dromen te wekken en vrouwelijk zelfvertrouwen aan te spreken. Met deze benadering creëert Trussardi een modern vrouwbeeld dat in gelijke mate staat voor sensualiteit en onafhankelijkheid. De reclamecampagne voor My Scent is ontworpen door creatief directeur Gaia Trussardi, de dochter van Nicola Trussardi. De focus ligt op de moderne vrouw die zich bewust is van haar dromen en zeker is van haar gevoelens. Het is een tijdloos type vrouw, dynamisch, kosmopolitisch. Haar geur benadrukt dit en wordt zo een uitdrukking van haar vrouwelijke persoonlijkheid.
De foto's voor de campagne werden genomen in de prachtige tuinen van de Villa Reale in Milaan, toen de bomen in volle bloei stonden. Fotograaf Stefano Galuzzi maakte daar foto's die het motto van de geur perfect combineren en visualiseren met de geurcompositie. De video voor My Scent heeft geen gesproken tekst. De kijker wordt uitgenodigd om de indrukken ongestoord op zich te laten inwerken. De beelden nemen de kijker mee naar een tuin die schittert in de delicate pastelkleuren van deze geurserie. Net als in de promotievideo voor My Name volgt de hoofdpersoon een innerlijke roep. In snapshots beweegt ze zich door de tuin op zoek naar iets dat belangrijker voor haar is dan al het andere. Woorden verschijnen in korte fade-ins en begeleiden haar op haar weg als flitsen van inspiratie. De scènes zijn iconisch en tijdloos, omdat alleen het essentiële telt. De geur My Scent is de perfecte uitdrukking van deze tijdloze vrouwelijkheid.