Parfumeur van Trussardi Uomo The Red blijft geheim
Trussardi Uomo The Red wordt geproduceerd door Trussardi S. p. A., dat in 1911 werd opgericht door Dante Trussardi. Toen het familiebedrijf Trussardi uit Milaan werd opgericht, vervaardigde het met de hand lederwaren (inclusief accessoires) en bracht het zijn eigen producten in het luxesegment op de markt. Trussardi handschoenen, die werden vervaardigd in een handschoenenfabriek in Bergamo, brachten het bedrijf Trussardi wereldwijde bekendheid.
Het familiebedrijf wordt nu geleid door de vierde generatie. Het productassortiment beperkt zich niet langer tot de productie van hoogwaardige lederwaren. Trussardi maakte al in de jaren 80 naam als modebedrijf voor kinder-, heren- en dameskleding en is sindsdien vertegenwoordigd op de Milan Fashion Week.
De distributie van geurlijnen van hoge kwaliteit maakt hier deel van uit. Aan het einde van de jaren 1960 kwam Nicola Trussardi, de kleinzoon van oprichter Dante Trussardi, bij het bedrijf werken. Aan het begin van de jaren 1970 had hij het Italiaanse modeconcern al omgevormd tot een wereldwijd bedrijf. In 1973 werd op basis van de ideeën van Nicola Trussardi het Greyhound-logo ontwikkeld, dat vandaag de dag nog steeds in gebruik is en lijkt op een gestileerde hazewindhond. Het handelsmerk van het bedrijf staat ook in reliëf op de dop van de Trussardi Uomo The Red-geurserie.
Nicola Trussardi was niet te stoppen en ontwierp niet alleen mode, lederwaren en accessoires, maar ook vliegtuiginterieurs voor Alitalia, Alfa Romeo en ontwerpen voor motorfietsen. Ook in de jaren 80 begon Trussardi met de ontwikkeling van hoogwaardige sportkleding (Trussardi Jeans, Trussardi Sport en Trussardi Action). De Italiaanse sportploeg werd door Trussardi uitgerust voor de Olympische Spelen van 1988 in Seoul. Daarna volgden de ontwikkeling van brillen, accessoires, homeware en geuren. De Trussardi Uomo The Red geurserie is een herinterpretatie door parfumeur Aurélien Guichard van de al legendarische Trussardi geur "Trussardi Uomo".