Internationale sterparfumeurs creëren Versace pour Homme Dylan Blue
Het mode-imperium Versace heeft zijn dochteronderneming Giver Profumi, die zijn eigen parfums produceerde, verkocht aan de parfumgroep Gruppo EuroItalia Srl. Om een geur op de markt te brengen die de kracht, mannelijkheid en elegantie van het merk Versace vertegenwoordigt, heeft het modehuis zich tot zijn voormalige dochteronderneming gewend en de parfumeurs van EuroItalia opdracht gegeven een uitzonderlijke fougèregeur te creëren. Versace pour Homme Dylan Blue, dat sinds 2016 in de winkels ligt, combineert fruitige, zure, groene, aquatische geurnoten met kruidige, aardse en houtachtige geurelementen en begeleidt de olfactorische zintuigen op een reis door de mediterrane geurwerelden van Italië.
Het bedrijf EuroItalia werd in 1978 opgericht door Giovanni Sgariboldi. Hij was erop gebrand om in Italië geproduceerde geuren een plaats te geven in de parfumindustrie. Vandaag de dag is de groep een van de marktleiders op zijn gebied en blijft zich richten op Italiaanse merken. Het doel van het bedrijf is om het luxueuze karakter van een modelijn te belichamen en te laten zien door middel van een eau de toilette of een parfum. Hoogwaardige grondstoffen in combinatie met creatieve en visionaire ideeën, die tot stand komen met behulp van marktonderzoek en samenwerking met modeontwerpers, maken deze innovatieve geurcreaties mogelijk. De medewerkers van het bedrijf controleren het hele proces - van het idee van een geurcompositie tot de selectie van geurcomponenten, de verpakking van de flacons en de marketing van de producten.
Het bedrijf ontwikkelt geuren voor de grootste Italiaanse modehuizen, zoals Moschino, Dolce & Gabbana en nog veel meer. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Versace de parfumeurs van EuroItalia koos om een eau de toilette te ontwikkelen met een mediterrane flair die de Italiaanse elegantie weerspiegelt.