Betrokkenheid en luxe
Ondanks de korte bedrijfsgeschiedenis heeft Xerjoff geen behoefte aan grootschalige reclamecampagnes. De exclusiviteit en kwaliteit van de nichegeuren zijn de enige boegbeelden die het label nodig heeft om succesvol te zijn. In een paar korte videoclips legt Sergio Momo het idee achter Xerjoff en de individuele parfumseries uit. Voor Momo is elke geur van Xerjoff als een reis. De oprichter liet zich inspireren door de tijdloze Italiaanse architectuur. Van buiten presenteren de flacons schoonheid en luxe, maar van binnen onthullen de geuren de ziel van Italië.
Xerjoff gebruikt zijn populariteit om iets goeds te doen. Als onderdeel van het programma "Spray to Help" ontwikkelde de oprichter samen met Brian May de geur Save Me. Brian May, een doctor in de astrofysica, is de gitarist van de wereldberoemde en legendarische band Queen en ook een gepassioneerd campagnevoerder voor dierenrechten. Een deel van de winst van de verkoop gaat naar het Save Me Fund, dat is opgericht voor het behoud van bedreigde diersoorten in Europa. In 2021 lanceerde de parfumfabrikant de bloemige geur CoExistance, waarmee geld wordt ingezameld voor verschillende projecten die de vreedzame co-existentie van mens en dier ondersteunen. Het citrusfrisse unisex parfum 1986 combineert niet alleen de heerlijke noten van groene thee, mandarijn, kardemom en oranjebloesem, maar steunt ook kankeronderzoek bij de Fondazione Candiolo.
Naast de toewijding aan de natuur en mensen heeft Xerjoff een gevoel voor luxe. Terwijl de Xerjoff 17/17 Stone Label Collection gewijd is aan de interpretatie van mineralen en halfedelstenen, belichamen de geuren in de Join the Club lijn het imago van exclusieve clubs. Het hoogtepunt van deze reeks is dat er geen geurnoten worden onthuld.