Een traditioneel Brits merk presenteert zichzelf als sexy en modern
De reclamecampagne voor de lancering van het fascinerende vrouwenparfum Burberry Brit for Her is bepaald niet Engels, gedistingeerd en gereserveerd. Het cultparfummerk Burberry richt zich op jonge modellen, jeugdige roekeloosheid, trendy outfits en veel dynamiek. Het partnerparfum voor mannen wordt samen met het vrouwenparfum geadverteerd.
De eerste geuren van de Brit-lijn moesten het doen met een relatief bescheiden campagne. Er is geen tv-reclame als zodanig. In plaats daarvan toont een korte film snel achter elkaar scènes uit het kleurrijke dagelijkse leven van Britse tieners. De montage, die eindigt met het Twitter-achtige statement #THISISBRIT#, toont snapshots van de productie van de indrukwekkende printcampagne, terwijl de fotoserie voor Burberry Brit is afgestemd op de dames- en herengeuren. De trendy gestileerde modellen verschijnen in paren en zijn gekleed in jeans en, hoe kan het ook anders, trenchcoats. De sportieve, licht gevoerde jas is niet alleen een ideale outfit voor het regenachtige weer in Londen, het is ook een Burberry product. Het Britse modemerk bracht de eerste van deze jassen op de markt in 1895. Destijds was het typische ruitpatroon alleen bedoeld als ontwerp voor de voering van de trenchcoat.
De printcampagne is grotendeels in zwart-wit en loopt daarom niet het risico te opzichtig over te komen. Eén bijzonder indrukwekkende en karakteristieke foto toont de testimonial in een trenchcoat, netkousen en hoge hakken voor een Engelse oldtimer. De onderkant van haar open paraplu en een fles Burberry Brit for Her tonen trots het geruite ruitje.
De campagne staat voor moderniteit, dynamiek en zelfvertrouwen en schetst op indrukwekkende wijze de doelgroepen van de geuren en collecties van het luxe modehuis, terwijl andere foto's zich beperken tot het afbeelden van de parfumflesjes, waarbij het ontwerp van de ruitjes varieert in de verschillende edities.