De onweerstaanbare smaak van een Siciliaanse zomer
Byredo Palermo is een lichte, zomerse uniseksgeur voor fijnproevers! Een verfrissende topnoot van bittere sinaasappel en Siciliaanse bergamot opent de geur. Dit neemt de zintuigen meteen mee op reis naar Zuid-Italië. In de hartnoot zorgen frisse musk en roos absolue voor een zoet bloemig contrast met de citrusachtige bruis. De ervaring wordt afgerond met een basisnoot, die ook uit muskus bestaat. Dit keer in de variant abelmuskus, verkregen uit ambrettezaden, die als bijzonder intens en kruidig worden beschouwd. Samen weerspiegelen de geuren van Byredo Palermo de onmiskenbare charme van de hoofdstad van Sicilië. Spannend, levendig en gekenmerkt door duizenden jaren mediterrane cultuur.
De minimalistische maar elegante flacon van Byredo Palermo past helemaal bij het gestandaardiseerde design van het Zweedse merk. Terwijl de flacons er altijd hetzelfde uitzien, vertelt elke geur zijn eigen unieke verhaal - dat is het idee achter het concept. Het ronde glas, de imposante zwarte dop en het witte label met zwarte letters hebben al lang een cultstatus onder de fans. In zijn eenvoud viert de flacon een moderne vorm van elegantie en wordt het een sieraad in huizen over de hele wereld, of het nu in de badkamer is of op het dressoir in de entree.
Jérome Epinette is de getalenteerde neus achter de Byredo Palermo geurbeleving. De parfumeur komt oorspronkelijk uit Bourgondië in Frankrijk en wilde eigenlijk sommelier worden voordat zijn passie voor wijn plaats maakte voor een nog grotere passie. De Fransman heeft al gewoond en gewerkt in Parijs en New York City, waar hij geuren creëerde voor gerenommeerde klanten als Dolce & Gabbana. Voor Byredo Palermo en andere geuren uit de serie werkte Jérome Epinette samen met Ben Gorham, de Zweedse oprichter van het merk Byredo. Hij wordt beschouwd als een echte rebel in de parfumwereld en barst van de creatieve ideeën. De realisatie ervan wordt vakkundig begeleid door geselecteerde professionals zoals Jérome Epinette.
Byredo Palermo is anders dan andere parfums. Dit wordt ook weerspiegeld in de reclamecampagne voor het parfum. Byredo laat de typische foto's met supermodellen of een aankomende Hollywoodster achterwege en concentreert zich in plaats daarvan volledig op zijn sterke punten: het vertellen van verhalen door middel van geuren. Vrouwen en mannen moeten in het assortiment de geur kunnen vinden die grote emoties oproept. Palermo van Byredo zou precies deze favoriet kunnen worden voor veel Italië-fans.