Byredo Unnamed - De ware kern
De veelzijdige geurByredo Unnamed is een eau de parfum dat in 2016 werd gecreëerd ter gelegenheid van de 10e verjaardag van het Zweedse parfumhuis. Deze geur draagt bewust geen naam en brengt zo op prachtige wijze de essentie van het parfumhuis over. Het vertelt een verhaal, een heel persoonlijk verhaal dat niet wordt gekenmerkt door namen of specificaties. De subtiele geur begint met een vleugje van de fijnste gin, waarvan de jeneverbesgeur kruidige en koele noten toevoegt. Roze peper voegt warmte en kruidigheid toe. In de hartnoot creëren viooltje en iris samen een poederig-bloemige geur, delicaat en helder, licht zoet, maar niet overdreven bloemig-zoet. De geur doet meer denken aan een viooltje in groen mos, omdat sparrenbalsem en boommos in de basis de geur een hint geven van een fris regenwoud. Byredo Unnamed past bij zowel mannen als vrouwen en is perfect voor elke gelegenheid.
Het klassieke ontwerp van de flacon heeft bij Byredo Unnamed iets speciaals: een naamloos label. In plaats daarvan wordt de witte verpakking geleverd met een vel papier met letters, cijfers en leestekens in het Byredo-lettertype, waarmee je wordt uitgenodigd om het label zelf te ontwerpen en de geur een naam te geven. In tegenstelling tot de gedempte kleuren waarin het label normaal gesproken wordt ontworpen, biedt Byredo hier ook heldere, zelfs levendige kleuren. Unnamed belichaamt daarmee wat parfum is in de geest van oprichter Ben Gorham: een heel persoonlijk gevoel, een persoonlijk verhaal.
De Fransman Jérôme Epinette werkt voor de geur- en smaakfabrikant Robertet. Samen met Ben Gorham realiseert hij op professionele wijze zijn visie op een geur, waaronder Byredo Unnamed. De creaties die voortkwamen uit de samenwerking met Byredo behoren tot de grootste successen van Epinette. De Fransman heeft echter ook gewerkt voor bedrijven als L'Occitane en Provence en Guess. Een parfum is als een sieraad voor de wijnliefhebber, het moet de juiste geur zijn om de persoonlijkheid echt te onderstrepen. Met zijn heerlijk diverse karakter schittert Unnamed als een diamant, fascinerend en edel.
Het nichemerk Byredo vertrouwt zelden op uitgebreide reclamecampagnes om zijn producten aan de man te brengen. In het geval van het gelimiteerde parfum Byredo Unnamed is de naamloosheid onderdeel van de marketingstrategie. Hoe vaak laten we ons immers verleiden door namen, vormen of verhalen? Unnamed mist dit allemaal, prikkelt de verbeelding en nodigt ons uit om de geur van dichtbij te bekijken. En last but not least biedt de labeling van het label de mogelijkheid tot een heel persoonlijk cadeau voor een geliefde of voor jezelf.